11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Trigonometrik ve Ters Trigonometrik fonksiyonları anlayabilir
  • Türev ve uygulamalarını anlayabilir
  • Üstel ve Logaritmik fonksiyonları anlayabilir
  • Tanımlı integrallerin uygulamalarını anlayabilir
  • Vektör fonksiyonlarını ve türevlerini anlayabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Düzlemde ve Üç Boyutlu Öklid Geometrisinde Temel Konular: Açılar ve doğrular, üçgenler, Pisagor teoremi, çokgenlerin ve dairelerin alanları, benzerlik, hacim Technical Mathematics with Calculus, by Paul Calter & Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing, 6.1—6.5
2 Dik üçgenler:Dik üçgende trigonometri: sinüs, kosinüs ve tanjant, vektörler, uygulamaları Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, P.7
3 Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, doğal logaritma ve üstel fonksiyon. Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 3.2, 3.3.
4 Ters Trigonometrik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 3.5, 3.6.
5 Dik olmayan üçgenler ve trigonometri: Genel trigonometrik fonksiyonlar, Sinüs ve Kosinüs teoremleri Calculus and Analytic Geometry by George B. Thomas, Jr., Ross L. Finney, 9th edition, Addison-Wesley, Section 5.
6 Türev, Türev kuralları, zincir kuralı, düzlemsel bölgelerin alanları Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 2.2--2.5.
7 Belirli integral, Belirli integralin özellikleri, Düzlemsel bölgelerin alanları Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 5.3--5.7.
8 Kısmi İntegral Alma, Rasyonel Fonksiyonların İntegralleri, Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 6.1, 6.2.
9 Arasınav, Tekrar
10 Vektörler, İç Çarpım ve İzdüşüm, Determinant Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 10.2, 10.3.
11 Determinant olarak Vektörel Çarpım, Matris Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 10.3, 10.7.
12 Lineer Denklemler Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 10.7.
13 Vektör fonksiyonlarının türevleri Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 11.1.
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda verilen kitapların bazı bölümleirnden ve alıştırmalardan faydalanılacaktır.
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
20
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010