mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Düzlemde ve Üç Boyutlu Öklid Geometrisinde Temel Konular: Açılar ve doğrular, üçgenler, Pisagor teoremi, çokgenlerin ve dairelerin alanları, benzerlik, hacim | Technical Mathematics with Calculus, by Paul Calter & Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing, 6.1—6.5 |
2 | Dik üçgenler:Dik üçgende trigonometri: sinüs, kosinüs ve tanjant, vektörler, uygulamaları | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, P.7 |
3 | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, doğal logaritma ve üstel fonksiyon. | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 3.2, 3.3. |
4 | Ters Trigonometrik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 3.5, 3.6. |
5 | Dik olmayan üçgenler ve trigonometri: Genel trigonometrik fonksiyonlar, Sinüs ve Kosinüs teoremleri | Calculus and Analytic Geometry by George B. Thomas, Jr., Ross L. Finney, 9th edition, Addison-Wesley, Section 5. |
6 | Türev, Türev kuralları, zincir kuralı, düzlemsel bölgelerin alanları | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 2.2--2.5. |
7 | Belirli integral, Belirli integralin özellikleri, Düzlemsel bölgelerin alanları | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 5.3--5.7. |
8 | Kısmi İntegral Alma, Rasyonel Fonksiyonların İntegralleri, | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 6.1, 6.2. |
9 | Arasınav, Tekrar | |
10 | Vektörler, İç Çarpım ve İzdüşüm, Determinant | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 10.2, 10.3. |
11 | Determinant olarak Vektörel Çarpım, Matris | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 10.3, 10.7. |
12 | Lineer Denklemler | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 10.7. |
13 | Vektör fonksiyonlarının türevleri | Calculus,A complete course by Robert A. Adams, 8th edition, Pearson, 11.1. |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda verilen kitapların bazı bölümleirnden ve alıştırmalardan faydalanılacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest