11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarım kompozisyon kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım renk kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım ışık kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım doku kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım mekân ve zaman kavramlarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda temsil kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda metin kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, bir sanat veya tasarım eserini hangi çağa ait olursa olsun veya hangi stilde olursa olsun ya da daha önce görmüş olup olmamasına rağmen, yukardaki kavramları kullanarak analiz edebilecek ve tartışabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yok
2 Kompozisyon Okuma Parçası: “Proportion,”from Art Fundamentals, pp. 5660.
3 Renk Okuma Parçası: “Simultaneous Contrast,” Art Fundamentals, pp. 156161.
4 Kurban Bayramı Yok
5 Işık Okuma Parçası: “Chiascuro & Tenebrism,” Art Fundamentals, pp. 116119.
6 Film Gösterimi Yok
7 Birinci Ara Sınavı Yok
8 Doku Okuma Parçası: “Texture, Pattern, Composition,” Art Fundamentals, pp. 136139.
9 Mekân Okuma Parçası: “Line, Shape, Value, Texture, Color, Space,”Art Fundamentals, pp. 202207.
10 Zaman Okuma Parçası: “Motion Pictures, Video, the Computer and Art,”Art Fundamentals, pp. 213215.
11 Ders ve okuma konularının tekrarı Yok
12 İkinci Ara Sınavı Yok
13 Temsiliyet Okuma Parçası: Ernst Gombrich, “Pygmalion’s Power,” Art and Illusion,pp. 8083.
14 Metin Okuma Parçası: Janet Marquardt and Stephen Eskilson, “AfricanAmerican Art History,” Frames of Reference, pp. 329332.
15 Ders ve okuma konularının tekrarı Yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok
Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Art Fundamentals: Theory and Practice. Otto G. Ocvirk, Robert E. Stinton, Philip R. Wigg, Robert O. Bone and David L. Cayton. McGraw Hill: New York, 2006.Ernst Gombrich, Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation. Phaidon Press: London, 2002 (6th edition).Janet Marquardt and Stephen Eskilson, Frames of Reference: Art, History and the World. McGraw Hill: New York, 2005 (16th edition).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
93

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010