mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | STRÜKTÜR çalışması: Germe ve sıkıştırma / FFD101 dersi konularının yapısal gereksinimler bağlamında gözden geçirilmesi | Serbest kompozisyon |
2 | SÜTRÜKTÜR çalışması: Germe ve sıkıştırma / FFD101 dersi konularının gözden geçirilmesi | Araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
3 | SÜTRÜKTÜR çalışması: Germe ve sıkıştırma / | Araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
4 | KURAL TEMELLİ TASARIM: Kural koyma mantığını anlama ve tek birim ile çalışma / | Birim eleman ile başlayarak araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
5 | KURAL TEMELLİ TASARIM: Kural koyma mantığını anlama ve tek birim ile çalışma / | Birim eleman ile başlayarak araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
6 | Tasarımda İNSAN FAKTÖRLERİ / ÖLÇEK: Ölçü, oran, orantı ve ölçek kavramları / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
7 | Tasarımda İNSAN FAKTÖRLERİ / ÖLÇEK: Ölçü, oran, orantı ve ölçek kavramları / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
8 | Tasarımda İNSAN FAKTÖRLERİ: YARARLILIK kavramı (Kap-kapsanan: Boşluk çalışması) / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
9 | Tasarımda İNSAN FAKTÖRLERİ: YARARLILIK kavramı (Kap-kapsanan: Boşluk çalışması) / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
10 | “Kısıtlı zaman” dâhilinde bir projeyi tamamlamanın tecrübe edilmesi: Stüdyo ve misafir öğretim elemanlarının yürüttüğü çeşitli ATÖLYE ÇALIŞMALARI / | - |
11 | FİNAL PROJESİ: Tasarımın temel ilkelerini farklı disiplinler ile ilişkilendirerek anlama ve uygulama / | Araştırma yapma ve projeyi geliştirme |
12 | FİNAL PROJESİ: Tasarımın temel ilkelerini farklı disiplinler ile ilişkilendirerek anlama ve uygulama / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
13 | FİNAL PROJESİ: Tasarımın temel ilkelerini farklı disiplinler ile ilişkilendirerek anlama ve uygulama / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
14 | FİNAL PROJESİ: Tasarımın temel ilkelerini farklı disiplinler ile ilişkilendirerek anlama ve uygulama / | İlgili konu üzerinde çalışma, projeyi geliştirme |
15 | Final projesi için hazırlık | - |
16 | Final projesi için hazırlık | - |
Ders Kitabı | Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve alıştırmalara yönelik bilgi, ödev kâğıtlarında verilir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Haftalık konularla ilgili kaynaklar (makaleler, kitaplar, web sayfaları vb.) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 17 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 52 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 264 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest