11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarıma yönelik evrensel değerleri, temel ilke ve kuralları kullanma becerisini kazanabilecektir.
  • Öğrenci, iki ve üç boyutlu kompozisyonları oluşturan öğelerin özelliklerine karar verebilecektir.
  • Öğrenci, bir kompozisyonda yer alan öğelerin birbirleriyle ve bütün ile olan ilişkisini, kompozisyonda bütünlüğü sağlayacak şekilde düzenleyebilecektir.
  • Öğrenci, bir tasarım problemini çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol ederek ilişkiler ağını kurgulayabilecektir.
  • Öğrenci, nesneleri, çevreyi, sanat yapıtlarını ve tasarım ürünlerini eleştirel bir gözle değerlendirme becerisini kazanabilecektir.
  • Öğrenci, sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirme sürecinde kendi ürünlerini nesnel bir gözle değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Atölye oryantasyonu Yok
2 Giriş: “İlişkiler ağı” nedir, nasıl oluşturulur? Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
3 Kompozisyon nedir? Algılamayı kolaylaştıran durumlar/gruplama: benzerlik, yakınlık, süreklilik, kapalılık. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
4 Düzenleme ilkeleri/biçimleri: Kompozisyonun ana hatlarını oluşturma, görünmez/rehber çizgiler. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
5 Kompozisyon elemanlarının özellikleri: şekil, büyüklük, konum, yönlendirme. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
6 Kompozisyon elemanlarının özellikleri: saydamlık. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
7 Kompozisyon elemanlarının özellikleri: renk. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
8 Kompozisyon elemanlarının özellikleri: doku. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
9 Tasarımda düzenleme ilkeleri: tekrar ve ritim, Kompozisyon ve örüntü arasındaki farklılık. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
10 Tasarımda düzenleme ilkeleri: denge ve zıtlık. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
11 Tasarımda düzenleme ilkeleri: baskınlık ve hiyerarşi. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
12 Kompozisyondaki gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi. Final projesi üzerine çalışma.
13 Kompozisyondaki gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi. Final projesi üzerine çalışma.
14 Kompozisyondaki gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi. Final projesi üzerine çalışma.
15 Dönem sonu sunum için hazırlık. Final projesi üzerine çalışma.
16 Dönem değerlendirmesi. Yok
Ders Kitabı Konuyla ilgili kavramlar verilen ödev kâğıtlarında kısaca açıklanır.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
7
65
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
9
144
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
7
11
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
29
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
250

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010