mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Atölye oryantasyonu | Yok |
2 | Giriş: “İlişkiler ağı” nedir, nasıl oluşturulur? | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
3 | Kompozisyon nedir? Algılamayı kolaylaştıran durumlar/gruplama: benzerlik, yakınlık, süreklilik, kapalılık. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
4 | Düzenleme ilkeleri/biçimleri: Kompozisyonun ana hatlarını oluşturma, görünmez/rehber çizgiler. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
5 | Kompozisyon elemanlarının özellikleri: şekil, büyüklük, konum, yönlendirme. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
6 | Kompozisyon elemanlarının özellikleri: saydamlık. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
7 | Kompozisyon elemanlarının özellikleri: renk. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
8 | Kompozisyon elemanlarının özellikleri: doku. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
9 | Tasarımda düzenleme ilkeleri: tekrar ve ritim, Kompozisyon ve örüntü arasındaki farklılık. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
10 | Tasarımda düzenleme ilkeleri: denge ve zıtlık. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
11 | Tasarımda düzenleme ilkeleri: baskınlık ve hiyerarşi. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
12 | Kompozisyondaki gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi. | Final projesi üzerine çalışma. |
13 | Kompozisyondaki gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi. | Final projesi üzerine çalışma. |
14 | Kompozisyondaki gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi. | Final projesi üzerine çalışma. |
15 | Dönem sonu sunum için hazırlık. | Final projesi üzerine çalışma. |
16 | Dönem değerlendirmesi. | Yok |
Ders Kitabı | Konuyla ilgili kavramlar verilen ödev kâğıtlarında kısaca açıklanır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 7 | 65 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 7 | 11 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 29 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 250 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest