mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonomi Nedir? | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 1 (Pearson Education Limited, European edition) |
2 | Ekonomik Problemler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 2 (Pearson Education Limited, European edition) |
3 | Talep ve Arz | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 3 (Pearson Education Limited, European edition) |
4 | Talep ve Arz | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 3 (Pearson Education Limited, European edition) |
5 | Çıktı ve Maliyetler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 6 (Pearson Education Limited, European edition) |
6 | Tam Rekabet Piyasası | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 7 (Pearson Education Limited, European edition) |
7 | Tekrar Haftası | |
8 | 1. Vize | |
9 | Reel Gayri Safi Milli Hasıla | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 10 (Pearson Education Limited, European edition) |
10 | İş Piyasasını Gözlem ve Enflasyon | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 11 (Pearson Education Limited, European edition) |
11 | Finansal Piyasalar | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 12 (Pearson Education Limited, European edition) |
12 | Finansal Piyasalar | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 12 (Pearson Education Limited, European edition) |
13 | Para ve Banka | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 13 (Pearson Education Limited, European edition) |
14 | Büyüme, Enflasyon ve Çevrimler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 15 (Pearson Education Limited, European edition) |
15 | Tekrar Haftası | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson Education Limited 2012, European edition. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR. NOT: 2010-2011 Akademik ders yılında bu dersi almış fakat kalmış olan öğrencilerin yeni kitap almalarına gerek yoktur. Dersin asistanlarına danışıldığı takdirde MyEconLab Öğrenci Erişim Kartı bu öğrencilere sağlanacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ-100-ekonominin-ilkeleri linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 23 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | | | |
Proje | | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 128 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest