mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital Tasarım nedir? Giriş: Rhino NURBS | Workshop: Design an envelope | Rhinoceros 5 |
2 | Workshop Design a Canopy | Rhinoceros 5 |
3 | Lecture What is parametric Design and Computation? Parametric mathematics| Workshop Grasshopper basics I | Grasshopper |
4 | Lecture Classical math in architecture Golden Section Fibonacci Numbers | Workshop Grasshopper basics II | Grasshopper |
5 | Workshop Grashopper Basics II | Grasshopper |
6 | Lecture What is the enviroment? Workshop Grasshopper and Enviromental Design with the Plug-Ins | Grasshopper |
7 | Ara Sınav | |
8 | Lecture What is interactive Design? Basic electronic circuits Workshop Introduction to Arduino | Arduino |
9 | Workshop Work with sensors and actuators | Arduino |
10 | Presentation and Discussion Present Makroform Workshop Grouping and design of the Makroform | Arduino |
11 | Presentation and Discussion Present Makroform with Joints/Details | Makroform |
12 | Lecture Design to Production Workshop Make a Model/Prototype of the whole Makroform and the interactive system | |
13 | Workshop Continue the Prototype | Prototip üretimi |
14 | Workshop Finishing of the Prototype | Prototip üretimi |
15 | Final | Prototip sunumu |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Required http://modelab.is/grasshopper-primer/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Optional “A Thousand Plateaus” Gilles DeLeuze and Felix Guattari, ISBN-10: 0816614024, ISBN-13: 978- 0816614028 “A Thousand Years of Non Linear History” by Manuel de Landa, Zone Books,U.S. (16 Jan 1998) ISBN-10: 0942299310 ISBN-13: 978-0942299311 “Collective Intelligence in Design: New Forms of Distributed Practice and Design (Architectural Design)” Christopher Hight (editor), Chris Perry (editor) ISBN-10: 0470026529 ISBN-13: 978- 0470026526 “Architectural Principles in the Age of Cybernetics” (Hardcover) by Christopher Hight (Author) ISBN-10: 0415384818 ISBN-13: 978-0415384810 “Programming Cultures: Architecture, Art and Science in the Age of Software Development” (Architectural Design) (Paperback) by Mike Silver (Editor), ISBN-10: 0470025859 ISBN-13: 978- 047002585 “Techniques and Technologies in Morphogenetic Design” (Architectural Design) (Paperback) by Michael Hensel (Editor), Achim Menges (Editor), Michael Weinstock (Editor) ISBN-10: 0470015292 ISBN-13: 978-0470015292 From Control to Design: Parametric/Algorithmic Architecture” (Paperback) by Tomoko Sakamoto (Editor), Albert Ferre (Editor), Michael Kubo (Editor) ISBN-10: 8496540790 ISBN-13: 978- 8496540798 “Design Computing and Cognition” (Hardcover) by John S. Gero (Editor) Springer; 1st ed. 2006. Corr. 2Nd printing edition (1 Oct 2006) ISBN-10: 1402051301 ISBN-13: 978-1402051302 “The Connected Lives of Ants Cities and Software” by Steve Johnson. “Design for a Digital World” N Leach (ed), John Wiley & Sons (London), 2002. “Research & Design: The Architecture of Variation” (Hardcover) by Lars Spuybroek (Author) Publisher: Thames & Hudson (29 Jun 2009) ISBN-10: 0500342571, ISBN-13: 978-0500342572 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 11 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 29 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 11 | 14 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 16 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 234 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest