11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, kentsel tasarıma ilişkin temel teorik ve pratik bilgileri tanımlayabilecektir.
  • Öğrenci, kentsel tasarımı farklı boyutları ile inceleyip yorumlayabilecektir.
  • Öğrenci, kentsel tasarımın görsel ve sanatsal boyutunu gezi ve örneklerin incelenmesi yoluyla çözümleyebilecektir.
  • Öğrenci, sanatçı ve mimarın kentsel mekan bağlamındaki işbirliğini değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, mimarlık ve sanat arasındaki ilişkiyi gözlemleyebilecektir.
  • Öğrenci, şehri, ‘sanat ürünü’ olarak keşfedebilecektir.
  • Öğrenci, kentsel mekan içeriğindeki sanat ve tasarım ürünlerini tartışabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kentsel Tasarımı Anlama Ödev 1 – Kentsel Tasarım nedir?
3 Gezi (izmir Şehir Merkezi)
4 Geriye Bakış Ödev 2 – Kentsel Tasarımı inceleme
5 Kentsel Tasarımın Boyutları
6 Gezi (Karşıyaka)
7 Kentsel Mekanın Görsel Boyutu Ödev 3 – Kentsel Mekanı Kıyaslama
8 Tatil
9 ARA SINAV
10 Gezi (Bergama)
11 İşbirliği Ödev 4 – Sanatcı ve Mimar
12 Sanat ve Mimarlık
13 Gezi ( Efes) Ödev 5 – Sanat ve Şehir
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller REVIEWS ARTISTS AND PUBLIC SPACE, edited by Ruth Charity, Black Dog Publishing Ltd, 2005.URBAN SPACES, by Arian Mostaedi, Carles Broto & Josep Minguet Publishers, 2003.ARCHITECTURE : ART, by Philip Jodidio, Prestel Publisihing Ltd, 2005.PUBLIC PLACESURBAN SPACES, by Matthew C., Tim H., Taner O., Steve T. ArchitecturalPress, 2003.TWO MINDS – ARTISTS AND ARCHITECTS IN COLLABORATION, edited by Jes Fernie, Black Dog Publishing, 2006.DESIGNING PUBLIC edited by Michael Erlhoff, Philipp Heidkamp, Iris Utikal, Birkhauser, 2008.CONTEMPORARY PUBLIC SPACE by Aldo Aymonino, Valerio Paolo Mosco, Skira Editore, 2006.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
85
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
15
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
7
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010