11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ses ve mimari akustik konusunda temel prensiplere hakim olacaktır.
  • konferans salonu ve oditoryumlarda akustiği iyileştirmek için malzeme seçimi konusunda karar alabileceklerdir.
  • konser salonlarının şeklini ve malzeme formlarını (yutucu, yansıtıcı, saçıcı) tasarlayabilecektir.
  • duvar, tavan, zemin gibi yapı elemanlarının katmanları ve ses azaltım değerlerinin nasıl iyileştirilebileceğine dair bilgi sahibi olacaktır.
  • salonlarda çınlama süresini hesaplayabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve kapsamının tanıtımı
2 Yapı fiziği, ses ve mimari akustik Verilen okumalar
3 Hacim akustiği Verilen okumalar
4 Hacim akustiği Verilen okumalar
5 Hacim akustiği + Küçük sınav 1 Verilen okumalar
6 Teknik gezi
7 Akustik malzemele Firmalardan alınan malzeme örnekleri
8 Gürültü kontrolü Verilen okumalar
9 Gürültü kontrolü Verilen okumalar
10 Gürültü kontrolü + Küçük sınav 2 Verilen okumalar
11 Öğrenci projeleri Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar
12 Öğrenci projeleri Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar
13 Öğrenci projeleri Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar
14 Öğrenci projeleri Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar
15 Öğrenci projeleri Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar
16 Dönem değerlendirmesi
Ders Kitabı
  • Barron, M. (2010). Auditorium Acoustics and Architectural Design. (2nd ed.) New York: Spon Press.
  • Beranek, L.L. (1962). Music, Acoustics and Architecture. New York: John Wiley & Sons.
  • Beranek, L. L. (2004). Concert Halls and Opera Houses: Music, Acoustics and Architecture. (2nd ed.) New York: Springer.
  • Cavanaugh, W. J., Tocci, G. C., & Wilkes, J. A. (2010). Architectural Acoustics: Principles and Practice. (2nd ed.) New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Everest, F. A., & Pohlmann, K. C. (2009). Master Handbook of Acoustics. (5th ed.) New York: McGraw-Hill.
  • Long, M. (2014). Architectural Acoustics. (2nd ed.) London: Elsevier Academic Press.
  • Mehta, M., Johnson, J., & Rocafort, J. (1999). Architectural Acoustics: Principles and Design. New Jersey: Prentice Hall.
  • Rossing, T. D. (2007). Springer Handbook of Acoustics. New York: Springer Science + Business Media.  
  • Schafer, R. M. (1994). The Soundscape: Our Sonic Environment and the Tuning of the World. (2nd ed.) Rochester: Destiny Books.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
30
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
106

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010