mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriGezi / İnceleme | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Morfolojik Estetik Bağlam (tasarım elemanları, düzen sistemleri, mekansal form) | Okumalar * Gregory A. Kessler. Chapter 7: Designing with a Visual Language: Elements and Ordering Systems, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 75–83.* Simon Unwin, Basic Elements of Architecture, Analysing Architecture, Routledge, 2003, pp.29–34.Sunum ve Haftalık Sınav |
2 | Morfolojik Estetik Bağlam (kentsel morfoloji, kent dokusu) | Okumalar * Tom J. Batruska. Chapter 23: Cities Today: The Imprint of Human Needs in Urban Patterns and Form, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 277–289.* Kevin Lynch. Chapter 4: City Form, The Image of the City, The MIT Press, 1960, pp. 91–117.Sunum ve Haftalık Sınav |
3 | Fonksiyonel Sosyal Bağlam (dolaşım, tesisler, tefriş, fonksiyonel hiyerarşi, mekan dizimi) | Okumalar *N. J. Habraken. Chapter 4: Hierarchies of Enclosure, Chapter 5: The Act of Building, Ordinary: Form and Control in the BuiltEnvironment, The MIT Press, Cambridge, 2000, pp.89–109Sunum ve Haftalık Sınav |
4 | Fonksiyonel Sosyal Bağlam (kentsel elemanlar, ulaşım, kentsel bölgeleme ve planlama) | Okumalar * Michael S. Owen. Chapter 24: Urban Design and Planning, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 291–300.* Kevin Lynch. Chapter 3: The City Image and its Elements, The Image of the City, The MIT Press,1960,pp. 4690.* Remon Rooij, 12. The Urbanism of Networks, Shifting Sense, Looking Back to the Future in Spatial Planning, Techne Press, 2005, pp. 171–174Sunum ve Haftalık Sınav |
5 | Strüktürel Teknolojik Bağlam (strüktürel sistemler, mühendislik, yapı yönetimi, servisler, altyapı) | Okumalar * Matthew A. Taylor and Kenneth L. Carper. Chapter 6: Designing with Technology: A Collaborative and Creative Process, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 65–73.* W. Max Kirk. Chapter 17: Constructing the Built Environment, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp.203212Sunum ve Haftalık Sınav |
6 | 5 haftalık tüm bağlamlar | Saha Gezisi ve Sınav 1: Izmir Büyükşehir Belediyesi |
7 | 5 haftalık tüm bağlamlar | Dönem Projesi – sunum ve teslim 1 |
8 | Coğrafi, İklimsel ve Ekolojik Bağlam (arazi, coğrafya, topoğrafya, ekoloji, tarım, iklim, kentsel mikroiklim) | Okumalar * Michael S. Owen & Bruce T. Haglund. Chapter 5: Designing with the Environment: Land and Climate, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 57–64. * Koen Steemers, Marylis Ramos & Maria Sinou, Chapter 6: Urban diversity, Environmental Diversity in Architecture, 2004, Spon Press, pp. 85–100. Sunum ve Haftalık Sınav |
9 | Coğrafi, İklimsel ve Ekolojik Bağlam (peyzaj) | Okumalar *Kenneth R. Brooks. Chapter 19: Landscape Architecture Today: Purpose, Process, and Palette, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 229–239. Sunum ve Haftalık Sınav |
10 | Sosyal, Davranışsal, Psikolojik Bağlam (ulaşılabilirlik, mahreniyet, ergonomik, antropometrik, yol bulma, populasyon yoğunluğu, otonomi, kullanıcı katılımı, davranış) | Okumalar * Paul G. Windley & Wendy R. McClure. Chapter 4: Designing with People: Human Behaviour, Culture, and User Participation, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 45–55.* Nancy H. Blossom. Chapter 11: Human Nature and The Near Environment, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 131–141.* Bruce T. Haglund and Tom J. Bartuska. Chapter 15: The Fitness Test: Building with Human and Environmental Factors, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp. 181–193.* Andrew Baum and Stuart Valins. Chapter 1. The Environment and Behaviour, Architecture and Social Behaviour: Psychological Studies of Social Density, 1977, John Wiley & Sons, pp. 113* Edward T. Hall, Meeting Man’s Spatial Needs in Artificial Environments, Designing for Human Behaviour: Architecture and Behavioural Sciences (ed.) Jon Lang, Charles Burnette, Walter Moleski, David Vachon, Dowden, Hutchinson & Ross Inc., 1974, pp.210220Sunum ve Haftalık Sınav |
11 | Sosyal Kültürel Tarihi Bağlam (tipoloji, stil, koruma ,restorasyon, kültürel örüntüler) | Okumalar* Wendy R. McClure. Chapter 14: Architecture as a Cultural Layer, The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, pp.169179.* N. J. Habraken. Chapter 14: Patterns, Chapter 15: The Systemic Environment, Chapter 17: Type, Ordinary: Form and Control in the Built Environment, The MIT Press, Cambridge, 2000, pp.237–261, 278294Sunum ve Haftalık Sınav |
12 | 4 haftalık tüm bağlamlar | Saha Gezisi ve Sınav 1: Izmir Uluslar arası Fuar Alanı |
13 | 4 haftalık tüm bağlamlar | Dönem Projesi – sunum ve teslim 2 |
14 | Tüm Bağlamlar | Final Teslimi |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Zorunlu okuma materyalleri haftalık olarak verilecektir |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen referans materyal∗ Christopher Alexander, Sara Ishikawa, Murray Silverstein with Max Jacobson,Ingrid Fiksdahl & Shlomo Angel, (1977) A Pattern Language: Towns, Buildings,Construction, Oxford University Press, London.* Frank D.K. Ching. (1996) Architecture, form, space and order, John Wiley & Sons,New York.* Kevin Lynch. (1960) The Image of the City, The MIT Press, Cambridge.* Sam Kubba. (2003) Space Planning for Commercial and Residential Interiors, TheMcGrawHill, New York.* Warwick Fox. (2000) Ethics and the Built Environment, Routledge, London. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 8 | 40 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | 8 | 2 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 3 | |
Proje | 1 | 6 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 112 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest