11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Somut görsellerin bir tasarım konseptinde soyutlanması üzerine çalışabilecektir.
  • Yapılı ve doğal çevrelerin tasarım sürecine ve diğer alternatiflerini katkılarını değerlendirebilecektir.
  • “Görsel” elle çizim araçlarında ve tasarım düşünme metotları kullanımında ileri bir beceri düzeyi geliştirebilecek
  • Fikir ve modellerini eskize geçirebilecektir.
  • Geleneksel eksiz malzemelerini de içeren geniş karma medya seçeneklerini araştırma, tecrübe etme ve kullanma şansı bulacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müfredatın tanıtılması: Giriş, yoklama ve süre tanımı ve tartışma. Ödev #1 verilmesi
2 Farkındalığı Yaratmak: Göz ve dünyayı nasıl algıladığımız, eskiz araçlarını anlamanın ve çizgi kalitesinin önemi 1. Taslaklar 2. Gesture Çizgiler 3. Contour Çizgiler 4. Tartışma 5. Ödev #2
3 Farkındalığı Yaratmak: Gördüğünü düşündüğün şeyi çiz. Göz / El koordinasyonu farkındalığı 1. Kontur çizgiler 2. Ele bakarak Blind-Contour Çizgiler 3. Check-back contour çizimi 4. Tartışma 5. Ödev #3
4 Farkındalığı Yaratmak: Ayrımlar yapmak. Çizimin mecazi yönleri. Çizimle anlatımda kompozisyonun önemi. 1. Mekân ve Form 2. Temel Kompozisyon Teknikleri 3. Nokta, Çizgi ve iz 4. Tartışma 5. Ödev #4
5 Mekânsal Deneyim: Ayrımlar yapmak. Mekândaki insan figurü. Temel insan oranları ve biçim ve hareketlerin özünü yakalama. Çizimlerde bir mekâna sahip olmanın önemi. 1. Kontur çizgiler 2. Modele bakarak Blind-Contour Çizgiler 3. Check-back countour çizimi 4. Çizgilerin ekonomisi 5. Tartışma 6. Ödev #5
6 Mekânsal Deneyim: Derinlik algısı yaratma.Işığın ve gölgenin mekânı algılamada rolünü anlama. 1. Işık, Ton ve Gölge 2. Çizgi ile tarama teknikleri 3. Overlapping ve Gradients 4.Tartışma 5. Ödev #6
7 Mekânsal Deneyim: Lineer Perspektife deneyimsel bir yaklaşım 1. Perspektife giriş 2. Bir, İki ve Üç noktalı perspektif
8 Mekânsal Deneyim: Lineer Perspektife deneyimsel bir yaklaşım. Bir deneyimi aktarırken storyboardun önemi 1. Perspektife giriş 2. Bir, İki ve Üç noktalı perspektif 3. Storyboard 4. Tartışma 5. Ödev #7
9 Mekânsal Deneyim: Lineer Perspektife deneyimsel bir yaklaşım. Kolaj yapımına ve karma medya temsiline giriş 1. Çeşitli temalara dayalı kolay çalışmaları 2. Tartışma 3. Ödev #8
10 Mekânsal Deneyim: Eşleştirme-“Flying Islands”
11 Mekânsal Deneyim: Eşleştirme-“Flying Islands
12 Program ve konum- “Flying Islands”
13 Hikâye- “Flying Islands”
14 Hikâye- “Flying Islands”
15 Hikâye- “Flying Islands”
16 Dönem projesi teslim
Ders Kitabı Experiential Drawing, Robert Regis Dvorak. Crisp Publications,inc. Menlo Park, California
Önerilen Okumalar/Materyaller Design Drawing, Francis D. K. Ching

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
25
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
5
80
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
14
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010