11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ütopya kavramının disiplinler arası alanlardaki karşılıklarını tanımlayabilecektir.
  • mimarlık alanındaki ütopya projeleri hakkında bilgi toplayabilecektir.
  • mimarlıkta çağdaş ütopya kavramını tartışabilecektir.
  • çağdaş ütopya fikrini çeşitli iletişim araçları ile sunabilecektir.
  • okuma, tartışma, bloglama, fotoğraf çekme gibi farklı yöntemleri kullanabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Ders Yapısı ve Gereksinimleri Link: http://www.waithinktank.com/A-Map-to-Utopia
2 Gezgin kavram olarak ütopya Bal, M. (2002). Travelling Concepts in The Humanities: A Rough Guide, Toronto, s.24. (isteğe bağlı okuma)
3 17. yüzyıl mimari ütopyaları Ödev#1
4 18. yüzyıl mimari ütopyaları
5 19. yüzyıl mimari ütopyaları Mitchell, W. (1996). City of Bits, Space, Place, and the Infobahn, The MIT Press, p. 22. (zorunlu okuma)
6 20. yüzyıl ve ütopya
7 20. yüzyıl mimari ütopyaları Friedman, J. (2000). The Good City: In Defense of Utopian Thinking, International Journal of Urban and Regional Research, p. 460-472. (zorunlu okuma
8 20. yüzyıl mimari ütopyaları Ödev#2
9 21. yüzyıl ütopyaları ve dijital çağ Ödev#3
10 21. yüzyıl ütopyaları ve dijital araçlar Hadid, Z. ve Schumacher, P. (2002). Latent Utopias, Introduction to: LATENT UTOPIAS - Experiments within Contemporary Architecture. Lectures & Interviews - Theorizing Architecture. Link: http://www.patrikschumacher.com/Texts/latent.htm (isteğe bağlı okuma) Ödev#4
11 21. yüzyıl ütopyaları ve açık kaynak Link:http://www.openwikitopia.org/index.php?title=Main_Page Ödev#5
12 21. yüzyıl ütopyaları ve bilgisayar oyunları
13 21. yüzyıl ütopyaları ve çağdaş sanat Ödev#6
14 21. yüzyıl ütopyaları ve Laboratuarları Ödev#7
15 Dijital çağda mimarın rolü Ödev#8
16 Kitapçık teslimi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller  Mitchell, W. (1996). City of Bits, Space, Place, and the Infobahn, The MIT Press.  İsteğe bağlı okuma listesi: http://utopyalab.com/2015/01/05/utopya-mimarlik-konusu-ile-ilgili-kitaplar-2/  Mimari ütopyalar hakkında internet sözlüğü: http://aporee.org/parole/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
24
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
24
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010