mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | • Ders programının incelenmesi: Giriş, yoklama ve süreç. Tarihsel bağlam içinde strüktürel sistemler, Strüktürel sistemlerin tanımlanması: Tanım, görev, malzeme ve seçim kriterleri. | Giriş. Metin dağıtımı ve tartışma |
2 | • Tarihsel bağlam içinde strüktürel sistemler, • Strüktürel sistemlerin tanımlanması: Tanım, görev, malzeme ve seçim kriterleri. | • Metin dağıtımı ve tartışma |
3 | • Ahşap strüktürler: Ağır ahşap karkas, hafif ahşap karkas. | • Ahşap strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi |
4 | • Ahşap strüktürlü tanınmış binaların incelenmesi. | • Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
5 | • Yığma yapılar: Tuğla duvarlar, taş ve beton duvarlar. Yığma yapı örneklerinin incelenmesi. | • Yığma yapıların inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi. Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
6 | • Çelik ve hafif çelik strüktürler | • Çelik strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi |
7 | • Çelik strüktürlü tanınmış binaların incelenmesi. | • Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
8 | • Beton strüktürler: Yerinde dökme ve prefabrik beton strüktürler. | • Beton strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi |
9 | • Beton strüktürlü tanınmış yapıların incelenmesi. | • Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
10 | • Gergili strüktürler: Birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri. Gergi strüktürlü binaların incelenmesi. | • Membran ve halat benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
11 | • Kabuk strüktürler: Form, alan, fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | • Kabuk strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi. |
12 | • Kabuk strüktürlü tanınmış yapıların incelenmesi. | • Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
13 | Tanınmış yüksek yapıların incelenmesi. | Yüksek binalarda strüktürler ve örneklerin incelenmesi. |
14 | • Dönemin gözden geçirilmesi | • Araştırma notlarının ve diğer çalışmaların derlenmesi. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Akademik Araştırma |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Allen and Iano, Fundamentals of Building Construction, Wiley, 2009\nHadrovic, Structural Systems in Architecture, BookSurge Publishing, 2009\nVirginia McLeod, Detail in Contemporary Residential Architecture, Laurence King Publishing, 2007\nWells, Skyscrapers Structure and Design, Laurence King Publishing, 2005 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | 7 | 30 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 32 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 7 | ||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | 7 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 96 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest