mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müfredatın Tanıtılması: Giriş, yoklama ve der tanımı, ders takvimi. | Ödev #1 verilmesi |
2 | Doğaya Farkındalık: Doğa ve dünyayı anlamak ve tasarımda doğanın çözümlerinin incelenmesinin önemi. Biyomimikri konusu tanıtımı ve mimari tasarımda saha uygulamaları | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Ödev #2 |
3 | Farkındalığı Yaratmak: 9 Stratejide doğanın bizlere sunduğu tasarım çözümleri | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #3 |
4 | Enerji Uygulamaları: Farkındalık: 1. Doğa Güneş ile çalışır. 2. Doğa sadece ihtiyacı kadar enerji kullanır. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #4 |
5 | Sürdürülebilir Tasarım Uygulamaları: Farkındalık: 3. Doğa tüm formları işlevsel tasarlar. 4. Doğa her şeyi geri dönüştürür. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Ödev #5 |
6 | Bütünleştirici Biyomimikri Uygulamaları: Farkındalık: 5. Doğa tüm işbirliklerini ödüllendirir. 6. Doğa çeşitliliğe dayalı bir sistemdir. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Yarıyıl projesi konu fikirleri Ödev #6 |
7 | Yapısal Biyomimikri Çözümleri: Farkındalık: 7. Doğa, yerel uzmanlık gerektirir. 8. Doğa tasarımında aşırılıklara izin vermez. 9. Doğa gücünü çözüme yetecek kadar kullanır. | Doğa Gözlemi Tasarım Uygulaması Tartışma Yarıyıl projesi Ödev #7 |
8 | Yarıyıl Proje Sunumu | Jüri Ödev#8 |
9 | Biyomimikri Mimarlık Tasarım Uygulamaları Final proje fikri araştırması | Çeşitli konulara dayalı biyomimikri çalışmaları Tartışma Ödev #9 |
10 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları Takım Araştırmasi | Münazara Çalışma süresi |
11 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları 1. Yarış | Münazara Çalışma süresi |
12 | Biomimikri Münazara Olimpiyatları Final Yarışları | Final Projesi Çalışma süresi |
13 | Final Projesi Tasarımı | Final Projesi Çalışma süresi |
14 | Final Projesi Hazırlığı | Final Projesi Çalışma süresi |
15 | Final Projesi Sunum | Final Projesi Çalışma süresi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Biomimicry in Architecture, Michael Pawlyn, RIBA Publishing, 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. Janine M. Benyus. HarperCollins Publishers, 2002 The Modulor, Le Corbusier, Birkhauser, 2000 Architecture: Form, Space And Order, Francis D. K. Ching, Wiley Publ., 2014 Internet Resources: Asknature.org/explore |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 24 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest