mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders programının incelenmesi: Giriş, yoklama ve süreç. Metin dağıtımı ve tartışma | Giriş. Atölye çalışması |
2 | Sanatta ve Mimarlıkta Geometri. Modeller, maketler ve prototipler | Klasik ve modern geometriler üzerine seminer ve ders. Temel matematiksel geometriler. Örnek çalışma. Kağıt ile temel geometri çalışmaları |
3 | Rhinoceros Nurbs ve Grasshopper | Grasshopper for Rhino kullanarak görsel komut tekniklerinin temellerinin öğrenilmesi |
4 | Rhinoceros Nurbs ve Grasshopper | Grasshopper for Rhino kullanarak görsel komut tekniklerinin temellerinin öğrenilmesi. Algoritma kaynakları ve parametrik tanımların incelenmesi |
5 | Araştırma metodolojileri ve üretim | Tasarım araştırma metotlarına giriş. Ders notlarını kullanarak tasarım planlaması ve stratejisi. Seri-özelleştirmeye giriş: Yönlendiriciler, 3D modelleme ve yapıda diğer modern metotlar |
6 | Ahşap kurgusu, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Ahşap ve benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Model üretimi |
7 | Metal kurgusu, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Metal ve benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Model üretimi |
8 | Yığma yapım, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Tuğla ve taş benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Model üretimi |
9 | Gergili yapım, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Membran ve halat benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Model üretimi |
10 | Betonlu yapım, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Beton ve benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Model üretimi |
11 | Betonlu yapım, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Beton ve benzeri malzemelerin inşa yöntemleri. Model üretimi |
12 | Gelişmiş malzemeler, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Fiberglas ve karbon temelli malzemeler gibi gelişmiş malzemelerin inşa yöntemleri ve fenomenine giriş. Model üretimi |
13 | Kompozit malzemeler, birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Kompozit malzemelerin inşa yöntemleri ve fenomenine giriş. Model üretimi |
14 | Gelişmiş malzemeler, sabit değerleri ve inşası, Yeşil ve geri dönüşümlü malzemeler | Kompozit malzemelerin inşa yöntemleri ve fenomenine giriş. Model üretimi |
15 | Araştırmanın tamamlanması | Araştırma notlarının derlenmesi ve devam eden işlerin tamamlanması |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yazılım kılavuzları, çevrimiçi eğitimler ve akademik araştırma |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AD Magazine, Introduction to Architectural technology, Digital Processes, From Control to Design, Materials and Design, Workflow |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 16 | |
Proje | 2 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest