11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, işlemsel düşünme biçimleri ve tasarım alanındaki kullanımlarını sınıflandırabilecektir.
  • Öğrenci, tasarımda parametrik ve ilişkisel düşünme biçimlerini deneyimleyebilecektir.
  • Öğrenci, mimari tasarımda kullanılan çeşitli dijital araçlar hakkında bilgi toplayabilecektir.
  • Öğrenci, dijital tasarım araç ve yöntemlerinin kullanımı için gerekli olan temel becerileri uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, farklı işlemsel tasarım uygulamalarını gözlemleyebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Parametrik tasarım
2 Rhinoceros'a Giriş Ödev 01
3 Grasshopper'a Giriş Ödev 02
4 Data Akış Eşleniği Ödev 03
5 Data Yönetimi Ödev 04
6 Vektörel Dönüşümler Ödev 05
7 Parametrik Denklem ve Alan Ödev 06
8 Hesaplanabilir İşlevler Ödev 07 + Okuma 01
9 Üretici Sistemler Ödev 08 + Okuma 02
10 Kendiliğinden örgütlenme Ödev 09 + Okuma 03
11 Materyal Sistemler Ödev 10 + Okuma 04
12 Tepkisel stratejiler Okuma 05
13 Tasarım ve Üretim Final Proje hazırlıkları
14 Final Proje Sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Zorunlu okuma materyalleri haftalık olarak verilecektir
Önerilen Okumalar/Materyaller Burry, M., Scripting Cultures, AD june 2011 Kieran, S., Timberlake, J. Refabricating Architecture, McGraw Hill, 2004 Menges, A., Hensel, M., Morpho-ecologies, Architectural Association, 2006 Beckmann, J., The Virtual Dimension: Architecture, Representation, and Crash Culture, Princeton Architectural Press, 1998 Stiny, George. Shape: Talking about seeing and doing. Ball, P., The Self-Made Tapestry, pattern formation in nature, Oxfor University Press, 1999 Thompson, D., On Growth and Form, 1942, Dover Reprint Alexander, Christopher. Notes on the Sytnthesis of Form. Heath, T. F.: 1968, "The Algorithmic Nature of the Design Process" In Emerging methods in environmental design and planning;: Proceedings of the Design Methods Group first international conference. G. T. Moore, ed. 57 69. Cambridge, MA

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
8
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
Portfolyo
Ödev
8
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
4
    Toplam
106

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010