11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Gezi / İnceleme
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kentsel mekanı ortaya çıkaran tarihi ve toplumsal süreçleri tartışabilecektir.
  • Mimarlığı kentsel çevre ile olan ilişkisi bağlamında değerlendirebilecektir.
  • Kentsel çevrenin içerdiği değişik konu ve sorunları tartışmaya açabilecektir.
  • Mimarlık ve kentsel mekan arasındaki karşılıklı ilişkiyi inceleyebilecektir.
  • Mimari bir bakış açısından çeşitli kentsel tasarım yaklaşımlarına dair bir kavrayış geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Belgesel: Ekümenopolis
2 Şehir Nedir? Belgesel: Urbanized Bölüm 1
3 Kentsel Form Belgesel: Urbanized Bölüm 2
4 Kentsel Mekanın Tipolojosi ve Morfolojisi Belgesel: Human Scale
5 Kentsel Cepheler, Sokaklar, Meydanlar Belgesel: Contested Streets
6 Kentsel Çevrenin Görünümü Belgesel: Strolling around a City
7 Kentsel Mekanı Deneyimlemek/Anlamak Belgesel: My Playground
8 Ara Sınav I Workshop
9 Kentlerin Kimlikleri Belgesel: Architecture, Trace of the City
10 Kentsel Mekanda Yaşam Belgesel: Social Life of Small Urban Places
11 Workshop ve dönem projesi sunumları
12 Kentsel Tasarımın Boyut ve Tanımları
13 Sürdürülebilirlik ve Kentsel Gelecek Belgesel: Manufactured Landscapes & Feedback on term projects
14 Final
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Cullen, Gordon. The Concise Townscape London: Butterworth Architecture, 1971. Eisner et. al. The Urban Pattern. NY: Van Nostrand Reinhold,1993. Kostof, Spiro. The City Shaped London: Thames & Hudson, 1992. Lynch, Kevin The Image of The City, Cambridge: The Technology Press, 1960. Trancik, Roger. Finding Lost Space, New York: John Wiley & Sons, 1986. Bell, Daniel A. and de-Shalit, Avner. The Spirit of Cities: Why the Identity of a City Matters in a Global Age, New Jersey: Princeton University Press, 2011. Whyte, Willam, The Public Face of Architecture, New York: The Free Press, 1987. Kostof, Spiro. The City Assembled, London: Thames and Hudson, 1992. Fishman, Robert. Urban Utopias in the Twentieth Century, London: MIT Press, 1991.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
20
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
12
Final Sınavı
1
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010