11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, yapım aktivitelerini bir ağ içinde ilişkilendirip, başlangıç düzeyde iş programı geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, yapım projelerinin iş kalemlerini inceleyip, başlangıç düzeyde maliyet hesapları yapabilecektir.
  • Öğrenci, mimarlık-mühendislik-inşaat sektörüne bütünsel bir bakış açısı ile yaklaşabilecektir.
  • Öğrenci, yapım mevzuatı, iş güvenliği ve işçi sağlığı konularında başlangıç düzeyde yönetimsel kararlar verebilecektir.
  • Öğrenci, yapım projesi ile ilgili teklif hazırlayıp, tekliflerini sunabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yapı Yönetimine Giriş
2 Yapının Örgütlenmesi Walker, A. (2007). Project Management in Construction (5th ed.). Oxford: Blackwell Publishing. Chapter 1.
3 Proje Yürütme Metodları – Proje Kronolojisi Gould, F. and Joyce, N. (2009) “Construction Project Management” New Jersey: Prentice Hall Chapters 4,5
4 Tasarım, İhale ve Yapım Aşamasındaki Hizmetler Gould, F. and Joyce, N. (2009) “Construction Project Management” New Jersey: Prentice Hall Chapters 6,7,8.
5 Arasınav
6 Keşif ve Bütçelendirme Gould, F. and Joyce, N. (2009) “Construction Project Management” New Jersey: Prentice Hall Chapter 9.
7 İş Programları
8 İş Programları Hinze, J. W. (2004) "Construction Planning and Scheduling": New Jersey: Prentice Hall Chapter 3
9 Dönem Projesi Ön Sunumu
10 Yapım Hukuku Gould, F. and Joyce, N. (2009) “Construction Project Management” New Jersey: Prentice Hall Chapter 13.
11 İş Sağlığı ve Güvenliği Gould, F. and Joyce, N. (2009) “Construction Project Management” New Jersey: Prentice Hall Chapter 14.
12 Arasınav
13 Yapı Yönetiminde Kuramsal Yaklaşımlar
14 Dönem Projesi Sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Gould, F. and Joyce, N. “Construction Project Management” (Prentice Hall, U.S.A., 2009) bu derste kullanılan temel kaynaktır.
Önerilen Okumalar/Materyaller Walker, A. (2007). Project Management in Construction (5th ed.). Oxford: Blackwell Publishing. Hinze, J. W. (2004) \"Construction Planning and Scheduling\": New Jersey: Prentice Hall Chapter 3.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
24
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
4
Final Sınavı
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010