mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapGezi / İnceleme | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ön hazırlık yok |
2 | İnşaata Giriş | Haftalık Okumalar |
3 | Temeller | Haftalık Okumalar |
4 | Alt Strüktür Video | Haftalık Okumalar |
5 | Üst Strüktür Video | Haftalık Okumalar |
6 | Avrupa Tüzük ve Yönetmelikleri Video | Haftalık Okumalar |
7 | Ara sınav | |
8 | Betonarme Tasarım | Haftalık Okumalar |
9 | Yeşil tasarım | Haftalık Okumalar |
10 | Çelik Yapı Tasarımı I Video | Haftalık Okumalar |
11 | Çelik Yapı Tasarımı II | Haftalık Okumalar |
12 | Tüzük ve Yönetmelikler | Haftalık Okumalar |
13 | Ahşap Tasarım | Haftalık Okumalar |
14 | Depremsel Tasarım Video | Haftalık Okumalar |
15 | Yangın Güvenliği için Yapı Tasarımı | Haftalık Okumalar |
16 | Proje Değerlendirme | Proje çizimleri |
Ders Kitabı | Haftalık Powerpoint Sunumlar ve ilgili görsel medya. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili internet kaynakları / Related internet resources;Örneğin / such as:http://www.architectureweek.comhttp://www.izmir.bel.tr/izmirdeprem/izmirrapor.htmhttp://www.izmir.bel.tr/Menu.asp?menuID=713&MenuName=Yönetmeliklerhttp://www.koeri.boun.edu.tr/Kitaplar / Books:The Strength of Architecture: Why Buildings Stand Up, Mario Salvadori, Norton, 2002, ISBN 0393306763Structural Anaysis, R.C. Hibbeler, 6th Ed. in SI Units, Prentice Hall, 2006, ISBN 0131976419The Construction of Buildings Vol.4: MultiStorey Buildings, Foundations, Steel Frames, Concrete Frames, Floors, Wall Claddings, BARRY, 4th Ed., Blackwell Science, 1996, ISBN 0632039116Structure as Architecture, Andrew W. Charleson, Elsevier, 2005, ISBN 0750665270Structural Details in Concrete, M.Y.H. Bangash, Blackwell Scientific, 1992, ISBN 063202853XSpace Grid Structures, John Chilton, Architectural Press, 2000, ISBN 0750632755Design of Concrete Structures, Arthur H. Nilson, George Winter, McGrawHill International, 1987, ISBN 0070465614Structural Steel Design, Joseph E. Bowles, McGrawHill International, 1988, ISBN 0070067651Fire From First Principles, a design guide to building fire safety, Paul Stollard, John Abrahams, 3rd Ed., 1999, E&FN SPON, ISBN 0419242708Structural Design for Fire Safety, Andrew H. Buchanan, Wiley, 2002, ISBN 0471890607 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 3 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 78 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest