mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Gereklilikler – Proje tanımlaması – Bina seçimi | Yapım sistemleri araştırması, referans dosyalarının hazırlanması |
2 | Uygulama Projesi | • Vaziyet/Yerleşim Planı (1/200) • Kat Planları (1/50) • Referans dosyası ve eskiz defteri |
3 | Uygulama Projesi | • Kesitler ve Görünüşler (1/50) • Temel Planı (1/50) • Maket (1/50) |
4 | Uygulama Projesi | • Çatı Planı (1/50) • Tavan/Döşeme Planı (1/50) • Maket (1/50) |
5 | Uygulama Projesi | • Planlar (1/50) • Kesit ve Görünüşler (1/50) • Maket (1/50) |
6 | Arasınav-1: Ders saati başında tüm çalışmaların ve maketin teslim edilmesi. Ders saatinde arasınavın yapılması. | • JÜRİ 1: Uygulama projesinin kritikler doğrultusunda revize edilmesi |
7 | Uygulama Projesi | • Sistem Detayları (1/20) • Maket (1/20) |
8 | Uygulama Projesi | • Sistem Detayları (1/20) • Maket (1/20) |
9 | Uygulama Projesi | • Mutfak, banyo, merdiven plan ve kesitleri (1/20) |
10 | Uygulama Projesi | • Mutfak, banyo, merdiven plan ve kesitleri (1/20) |
11 | Arasınav-2: Ders saati başında tüm çalışmaların teslim edilmesi. Ders saatinde arasınavın yapılması. | • JÜRİ 2: Kesin projenin kritikler doğrultusunda revize edilmesi. |
12 | Uygulama Projesi | • Detaylar (1/5-1/10) • Maket (1/20) |
13 | Uygulama Projesi | • Detaylar (1/5-1/10) • Maket (1/20) |
14 | Uygulama Projesi | • Detaylar (1/5-1/10) • Maket (1/20) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders verilen proje tanımı çerçevesinde uygulama projelerinin çizilmesini hedeflemektedir. Bu süreç kapsamında birebir stüdyo ortamında verilecek kritikler, öğrencilerin izleyeceği esas ve standartlar ders notlarını oluşturacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Ching, Onouye, Zuberbuhler “Building Structures Illustrated” (Wiley) • Ching “Building Construction Illustrated” (Wiley) • Ramsey,Sleeper “Architectural Graphic Standards” (Wiley) • Şahinler, Kızıl “Mimarlıkta Teknik Resim” (YEM Yayın) • Yücesoy “Temeller, Duvarlar, Döşemeler”, (Yapı Yayın) • Toydemir, Bulut “Çatılar”, (YEM Yayın) • Mimarlar Odası Genel Merkezi “Mimari Proje Çizim ve Sunuş Standartları” • Bayındırlık ve İskan Bakanlığı “Mimari Proje Düzenleme Esasları” |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 15 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest