Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kısa filmlerle giriş | |
2 | Film 1 | |
3 | Film 2 | |
4 | Film 3 | |
5 | Film 4 | Film 1, 2 ya da 3’un film analizi. |
6 | Film 5 | |
7 | Film 6 | |
8 | Film 7 | |
9 | Film 8 | Film 4, 5, 6 nın analizi |
10 | Sunumlar | Sunum ve metin hazırlanması |
11 | Kısa filmler | Kısa film çekimi |
12 | Film 9 | |
13 | Film 10 | |
14 | Film 11 | |
15 | Film 12 | Film 9, 10 ya da11’in film analizi. |
16 | Finaller | Arch 300 Film Festivali |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | . AD: Architecture + Film, M. Toy, ed., 1994. AD: Architecture + Film II, B. Fear, ed., 2000. Alien Zone II: The Spaces of Science Fiction Cinema, A. Kuhn, ed., 1999. Architecture and Film, M. Lamster, ed., 2000. Architecture in Cinema: A Relation of Representation Based on Space, G. Kaçmaz Erk, 2009. Cinema and Architecture: Melies, MalletStevens, Multimedia, F. Penz and M. Thomas, eds., 1997. Cinema and the City: Film and Urban Societies in a Global Context, M. Shiel and T. Fitzmaurice, eds., 2001. Cinematic City, D.B. Clarke, ed., 1997. Film Architecture: Set Designs from Metropolis to Blade Runner, D. Neumann, 1996. Form Follows Film: Design and Cinema, B. Uluoğlu, A. Ensici and A. Vatansever, eds., 2006. OASIS 66: Virtuality Here: Space in Cyberfiction, L. Schrijver and P. Avidar, eds., 2005. Projected Cities: Cinema and Urban Space, S. Barber, 2002. The Architecture of Image: Existential Space in Cinema, J. Pallasmaa, 2001 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 7 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest