mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş / Mimaride “Kanon” Nedir? | J. Summerson, The Classical Language of Architecture, pp. 717. |
2 | Aydınlanma Mimarlığı | M. A. Laugier, An Essay on Architecture, pp. 714. |
3 | 19. Yüzyıl Nostaljisi | John Ruskin, excerpts from The Stones of Venice. |
4 | 19. Yüzyıl Teknolojisi | E. ViollettleDuc, The Architectural Theory of ViolletleDuc, pp. 115,116, 187, 192-3. |
5 | Gökdelen ve Banliyöler | Frank Lloyd Wright, “Organic Architecture” and “Young Architecture”, Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, pp. 25, 124-125. |
6 | Erken 20. Yüzyıl Öncü Olanlar | Okuma Parçası: A. Sant’Elia and F.T. Marinetti, “Futurist Architecture,” from Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, pp. 34-38. |
7 | Werkbund, Bauhaus ve Toplu Konut | Hermann Muthesius and Henry van de Velde, “Werkbund Theses and Antitheses,” Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, pp. 28-31. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Resmi Tatil | |
10 | Modernizm 1: Le Corbusier | Adolf Loos, “Ornament and Crime,” Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, pp. 19-24. |
11 | Modernizm 2: Mies, Loos, Aalto | Le Corbusier, “Towards a New Architecture” and “Five Points” from Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, pp. 59-62, 99-101. |
12 | Almanya ve İtalya da 1930 larda | Albert Speer, “The Führer’s Buildings” (1936), pp. 7277. |
13 | 2. Dünya Savaşı Sonrasında Mimarlık | Interview with Louis Kahn in Conversations with Architects, pp. 178 189. |
14 | Modernizmden Sonra | Robert Venturi, Denise Scott Brown and Steven Izenour, “Some Definitions Using the Comparative Method,” from Learning from Las Vegas, pp. 87103. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Alan Colquhoun, Modern Architecture, Oxford: Oxford University Press, 2002.William Curtis, Modern Architecture since 1900, London: Phaidon Press, 2001HannoWalter Kruft, A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Present, New York: Princeton Architectural Press, 1996.Ulrich Conrads, ed, Programs and Manifestoes in 20th Century Architecture, Cambridge USA: The MIT Press, 1970.Izmir Architectural Guide, İzmir: İzmir Branch of Chamber of Architects of Turkey, 2005. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | 9 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 82 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest