mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çalıştay | Derse ve Çalıştaya Giriş |
2 | Çalıştay | Çizim ve Maket Üretimi |
3 | Proje 1 | Proje 1’e Giriş ve Duvar Sunumu |
4 | Proje 1 | Duvar Aşaması Ara Juri |
5 | Proje 1 | Duvar Sınıf Alıştırmaları ve Ara Juri |
6 | Proje 1 | Duvar Sınıf Alıştırmaları |
7 | Proje 1 | Proje 1 Final Jurisi |
8 | Proje 2 | Proje 2’ye Giriş ve Saha Gezisi |
9 | Proje 2 | Proje 2 Sınıf Alıştırmaları |
10 | Proje 2 | Proje 2 Sınıf Alıştırmaları |
11 | Proje 2 | Proje 2 Sınıf Alıştırmaları |
12 | Proje 2 | Proje 2 Ara Jurisi |
13 | Proje 2 | Proje 2 Sınıf Alıştırmaları |
14 | Proje 2 | Proje 2 Sınıf Alıştırmaları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • Neufert, E., Architects’ Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983. • Tutt, P. and D. Adler, eds., New Metric Handbook, Butterworth Architecture, London and others, 1988. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996 • Ching, F.D.K., Design Drawing, John Wiley & Sons Inc, NY, 1998 • Criss B Mills, Designing with Models, John Wiley & Sons Inc, NY, 2000 • Crower, N. & Laseau, P., Visual Notes for Architects & Designers, John Wiley & Sons Inc, NY, 1984 • Bayram, A., Dictionary of Technical Terms: English-Turkish, Turkish-English, Fono, Istanbul, 1998. • Ching, F.D.K., Architectural Graphics, John Wiley & Sons, New York, 2003. • Ching, F.D.K., A Visual Dictionary of Architecture, John Wiley & Sons, New York, 1995. • Öke, A., A Short Thesaurus and Vocabulary of Architectural Terms for Design Studio, Literatur, 2005. • Porter, T., Archispeak: An Illustrated Guide to Architectural Terms, Spon Press, London, New York, 2006. • Von Meiss, P., Elements of Architecture: From Form to Place, Chapman & Hall, London, 1992. • Rawson, P., Design, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey, 1987. • Zell, M., The Architectural Drawing Course, London, Thames & Hudson, 2008 • Block, J, Creation in Space—a course in the fundamentals of architecture, Dubuque, Kendall/Hunt, 2000 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 85 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | |
Arazi Çalışması | 10 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 7 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 127 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest