11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mmr.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • tasarımın keşfinde üç boyutlu düşünebilmek için form ve mekan ile ilgili fikirleri soruşturabilecektir;
  • yerel ve dünya mimarisindeki tarihi ve kültürel örneklerin tasarım prensiplerini tanıyabilecektir;
  • mimari tasarım prensiplerini ve temel parçalarını anlatmak üzere kullanılan tasarım dilini geliştirebilecektir;
  • yeni bağlantılar, ilişkiler ve anlam düzeyleri kurmak üzere mimari örnekleri analiz edebilecektir;
  • tasarım yöntem ve süreçlerini anlamak için konsept ve prensipleri tartışabilecektir;
  • işbirliği, konuşma, matematik, yazım, çizim, modelleme aracılığı ile iletişim kurabilecektir;
  • mimarlıkta düşünülmüş prensipleri anlamak Için yapılı çevre içindeki muhtelif örnekleri değerlendirebilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş SW1- Library Research
2 Primary Elements & Ordering Principles HM#1 Key Buildings SW2- Analyses 1
3 Illustrator Tutorial HM#2 Analyses Composed SW3- Workshop Training
4 Analysis of Form HM#3 Analyses 1 w/Illustrator SW4- Collage from Analyses
5 Spatial Organization & Circulation HM#4 Model 1 SW5- Analyses 2
6 Proportion & Scale HM#5 Analyses 2 w/Illustrator SW6- Model 2
7 Space Definition and Quality HM#6 Digital Model 1 SW7- Iteration thru Modeling
8 Photoshop Tutorial HM#7 Orthographic Drawings SW8- Iteration thru Drawings
9 Elements of Architecture HM#8 Collage SW9- Iteration 2
10 Building Systems HM#9 Digital Iteration SW10- Iteration 3
11 Presentation Making HM#10 Drawings 2D & 3D SW11- Final Iteration
12 In Design Tutorial HM#11 Presentation Draft SW12- Board Preparation
13 Presentations HM#12 Digital files SW13- Presentations
14 Presentations SW14- Presentations
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Final Submission
Ders Kitabı Francis Ching, Architecture: Form, Space and Order, New York: John Wiley & Sons
Önerilen Okumalar/Materyaller • Ching Francis, Design Drawing • Friedman Johnathan, Creation in Space: A Course in the Fundamentals of Architecture

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
26
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
41
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
26
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
6
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
118

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010