dm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & Cevap | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sayısal integralleme: Dikdörtgen kuralı, Yamuk kuralı, Simpson kuralı. | Elementary Numerical Analysis (Third edition) by Kendall Atkinson, Weimin Han, John Wiley and Sons, Inc. |
2 | Birleştirilmiş Simpson kuralı. Gauss sayısal integralleme formülü, ağırlıklı Gauss sayısal integralleme formülü. | Elementary Numerical Analysis (Third edition) by Kendall Atkinson, Weimin Han, John Wiley and Sons, Inc. |
3 | Nümerik Türevleme: Sonlu fark formülleri | Numerical Analysis by Timothy Sauer, 2006, Pearson –Addison Wesley. |
4 | Yuvarlama hatası: Extrapolasyon | Elementary Numerical Analysis (Third edition) by Kendall Atkinson, Weimin Han, John Wiley and Sons, Inc. |
5 | Denklem Sistemleri: Tekrarlamalı Metodlar, Jacobi Metodu | Numerical Analysis by Timothy Sauer, 2006, Pearson –Addison Wesley. |
6 | Gauss Seidel Metodu ve SOR | Numerical Analysis by Timothy Sauer, 2006, Pearson –Addison Wesley. |
7 | Tekrarlamalı Metodların yakınsaması, Lineer olmayan denklem sistemleri | Numerical Analysis by Timothy Sauer, 2006, Pearson –Addison Wesley. |
8 | Ara sınav | |
9 | Küçük karaler ve normal denklemler, kararlı olmayan denklem sistemleri | Numerical Analysis by Timothy Sauer, 2006, Pearson –Addison Wesley. |
10 | Verileri modele uyarlama, küçük kareleme metodunun uygulama şartları | Applied Numerical Analysis Using Matlab (Second Edition) by Laurene V.Fausett, 2008, PearsonPrentice Hall. |
11 | Özdeger ve tekil degerler, Power tekrarlamali metodu | Applied Numerical Analysis Using Matlab (Second Edition) by Laurene V.Fausett, 2008, PearsonPrentice Hall. |
12 | Power metodunun yakınsaması, ters Power metodu | Applied Numerical Analysis Using Matlab (Second Edition) by Laurene V.Fausett, 2008, PearsonPrentice Hall. |
13 | Yüksek mertebeli denklem ve sistemlerin nümerik çözümleri | Applied Numerical Analysis Using Matlab (Second Edition) by Laurene V.Fausett, 2008, PearsonPrentice Hall. |
14 | Lineer sınır değer problemlerinin sonlu farklar metodu çözümleri | Applied Numerical Analysis Using Matlab (Second Edition) by Laurene V.Fausett, 2008, PearsonPrentice Hall. |
15 | Lineer olmayan sınır değer problemlerinin sonlu farklar metodu çözümleri | Applied Numerical Analysis Using Matlab (Second Edition) by Laurene V.Fausett, 2008, PearsonPrentice Hall. |
16 | Dönem tekrarı |
Ders Kitabı | Yukarıda verilen kitapların bazı bölümlerinden ve alıştırmalardan faydalanılacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://tandon-books.com/Mathematics/MA4423%20-%20Introductory%20Numerial%20Analysi/(MA4423)%20Sauer%20-%20Numerical%20Analysis%202e.pdf http://ins.sjtu.edu.cn/people/mtang/textbook.pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak, | X | ||||
2 | Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, | X | ||||
3 | Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek, | X | ||||
4 | Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek, | X | ||||
5 | Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek, | X | ||||
6 | Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek, | X | ||||
7 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek, | X | ||||
8 | İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek, | X | ||||
9 | Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek, | X | ||||
10 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek, | X | ||||
11 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak, | X | ||||
12 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak, | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak, | X | ||||
14 | Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek, | X | ||||
15 | Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest