itf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Finansal veri ve ekonometriye ilişkin temel özellikler a) Farklı veri türlerini ayırt edebilme b) Ekonometrik model oluşturmada evreler / aşamalarc) Varlık getirilerini hesaplama ve ekonometrik yazılımda temel işlemleri yapabilme | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition., 126 |
3 | Klasik doğrusal regresyon modelia) Parametrelerin ve standart hatalarının tahminini yapabilmek için EKKY formülünün türetilmesib) Anlamlılık testi ve güven aralığı yaklaşımları ile hipotez testleric) Ekonometri paketlerinde regresyon modellerinin tahmini ve tek hipotezi testi. | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 2781. |
4 | Klasik doğrusal regresyon modelia) Parametrelerin ve standart hatalarının tahminini yapabilmek için EKKY formülünün türetilmesib) Anlamlılık testi ve güven aralığı yaklaşımları ile hipotez testleri c) Ekonometri paketlerinde regresyon modellerinin tahmini ve tek hipotezi testi. | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 2781. |
5 | Klasik doğrusal regresyon modelinin ileri seviyede analizia) Birden fazla açıklayıcı değişken içeren modellerin oluşturulması b) Ftesti kullanarak çoklu hipotezlerin testi ve modelin veriye uygunluğunun belirlenmesic) Ekonometri paketlerinde çoklu regresyon modellerinin tahmini ve çoklu hipotez | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 88128. |
6 | Klasik doğrusal regresyon modelinin varsayımları ve teşhis testleria) Hata terimlerinde değişen varyans varlığı ve otokorelasyonun varlığının test edilmesindeki aşamalarb) DurbinWatson ve BreuschGodfrey otokorelasyon testleri arasındaki farkın ayırt edilmesic) Model parametrelerinin istikrarlı olup olmadığının test edilmesi ve bir regresyonun hata terimlerinin dağılımının normallikten anlamlı düzeyde farklılaştığının testi. | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 129205. |
7 | Tek değişkenli zaman serisi modellemesi ve tahmini a) Farklı stokastik süreçlerin özelliklerinin belirlenmesib) Veriye uygun modelin tanımlanması ve belirlenmesi ve ARMA ve üssel düzleştirme yoluyla tahmin oluşturulmasıc)Farklı ölçüm birimleri kullanarak elde edilen tahmin sonuçların doğruluğunun test edilmesi (ekonometrik yazılım kullanarak) | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 206264. |
8 | Tek değişkenli zaman serisi modellemesi ve tahmini a) Farklı stokastik süreçlerin özelliklerinin belirlenmesib) Veriye uygun modelin tanımlanması ve belirlenmesi ve ARMA ve üssel düzleştirme yoluyla tahmin oluşturulması c)Farklı ölçüm birimleri kullanarak elde edilen tahmin sonuçların doğruluğunun test edilmesi (ekonometrik yazılım kullanarak) | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 206264. |
9 | Makale sunumu | |
10 | Proje konusu seçimi | |
11 | Çok değişkenli modellera) Eşanlı denklemlerin farklı yöntemlerle tahmini ve vektör otoregresyon modelinin göreli avantaj ve dezavantajlarının açıklanması b) Optimal gecikme uzunluklarının, şok uyarıları ve varyans ayrıştırması c) Granger nedensellik testleri ve ekonometrik yazılım kullanarak eşanlı denklem modellerinin oluşturulması ve vektör otoregresyon tahminiMultivariate modelsa) | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 265317. |
12 | Volatilite ve korelasyon modellemesia) GARCH modeli ve koşullu varyans modellerinin kullanılma gerekçeleri ve tahminib) Zaman serilerinde ARCH etkisinin test edilmesic) GARCH modelleri yoluyla tahmin d) Tek değişkenli ve çok değişkenli GARCH modellerinin maksimum olabilirlik yöntemi kullanılarak ekonometrik yazılım yoluyla tahmin edilmesi | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 379450. |
13 | Volatilite ve korelasyon modellemesia) GARCH modeli ve koşullu varyans modellerinin kullanılma gerekçeleri ve tahminib) Zaman serilerinde ARCH etkisinin test edilmesic) GARCH modelleri yoluyla tahmin d) Tek değişkenli ve çok değişkenli GARCH modellerinin maksimum olabilirlik yöntemi kullanılarak ekonometrik yazılım yoluyla tahmin edilmesiModelling volatility and correlationa) | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 379450. |
14 | Simülasyon yöntemleria) Finansta problemlerin çözümü için simülasyon çerçevesinin tasarımıb) Saf simülasyon ve bootstrapping arasındaki farkın tanımlanmasıc) Monte Carlo simülasyonu d) Ekonometrik yazılım yoluyla simülasyon yapılması.Simulation methodsa) | Chris Brooks, “Introductory Econometrics for Finance”, 2. Basım, Second Edition, 546584. |
15 | Proje teslimi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, sunum notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Journal of Financial EconometricsJournal of EconometricsJournal of Applied EconometricsEconometric ReviewsJournal of Empirical FinanceFinancial TimesWall Street Journal |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 39 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 106 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Entelektüel kapasitesi yüksek, sosyal becerileri gelişmiş, pozitif düşünceye sahip, farklı ortam ve kurumlara adaptasyon becerisi olan bireyler olmak | X | ||||
2 | Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelikte teknik donanıma, esnek düşünce ve hareket yapısına ve çoklu dil becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | Küreselleşen iş dünyasının gerekleri doğrultusunda disiplinlerarası bir yaklaşımla işletme, ekonomi vb. alanlarından elde ettikleri temel bilgileri, kendilerine uluslararası ticaret ve finansman alanlarında uzmanlık yaratacak biçimde kullanabilmek | X | ||||
4 | Mevcut konjonktürde küreselleşme olgusunun en yoğun olarak gözlemlendiği iki alan olan uluslararası ticaret ve finans piyasalarındaki dinamikleri izleyip analiz edebilmek | X | ||||
5 | Proaktif bir yaklaşımla uluslararası ticaret ve finansman alanlarında bölgesel, ulusal ve uluslararası sorunları öngörüp ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
6 | Program gereği olarak nicel yeterlik ile birlikte analitik düşünme ve sentez yapabilme becerisine haiz olmak | X | ||||
7 | Eğitim sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut piyasa koşullarının gereğine uygun olarak sürekli geliştirebilecek araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olmak | X | ||||
8 | Uluslararası ticaret ve finansmana ilişkin kuramların günümüz koşullarındaki geçerliliğini ve ilişkilerini tanımlayıp analiz edebilmek | X | ||||
9 | Etkin bir iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmanın yanında ikinci bir yabancı dile de bireysel koşulları ölçüsünde hâkim olabilmek | |||||
10 | Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetme ve yönetilebilme vasıflarına sahip olmak | |||||
11 | Yetkisi dahilinde yönetici pozisyonunda olduğu birimdeki çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunacak etkinlikleri organize edebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest