mmr.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Donem konularinin tanitimi | |
2 | Çağdaş Mimaride Teori ve Pratik: Çelişki mi Fedakarlık mı? | |
3 | Modernizmden Postmodernizme | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
4 | Semiotik ve fenomenoloji | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
5 | Tarihselcilik ve Eleştirel Bölgeselcilik | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
6 | Cagdas Mimarlar Odevi: Her ogrenci bir cagdas donem mimari secip, bu mimarin projelerini arastirip, teorik soylemlerini inceleyecek. Ogrenciler, arastirmalarinin uc-dort sayfalik bir makale halinde verip, sinifta sunumunu yapip grup tartismasi yapacaklar. | Ödev teslimi / Sunum |
7 | Mimaride feminist ve kuir kritik | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
8 | Kuresellesmenin mimari soylem uzerinde etkileri | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
9 | Surdurulebilir mimarlik | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
10 | Mega-etkinlikler projesi: Her ogrenci bir uluslarararasi capta mimarlik acisindan onemli buyuk bir etkinligin cagdas mimarlik soylemine katkisini arastiracak ve bu konuda uc-dort sayfalik bir makale yazip sinifta sunumunu yapacak. | Ödev teslimi / Sunum |
11 | Dijital Morfojenesis: Deleuze ve Genetik Algoritmalar | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
12 | Biyomimetik ve Biyofilik Tasarim | Okumalar/Tartisma/ Calisma Formu |
13 | Surdurulebilirlik ve Gokdelenler: Ogrenciler, surdurulebilir tasarimin gokdelen mimarisine yansimalarini inceleyip, bir ornek projenin kritigini yapacaklar. Bu konuda uc-dort sayfalik bir makale yazip sinifta sunumunu yapacaklar. | Ödev teslimi / Sunum |
14 | Cagdas mimarlik soyleminde ileriye donuk egilimlerle ilgili tartisma. | Tartışma |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | C. Greg Crysler, Stephen Cairns and Hilde Heynen, eds. The SAGE Handbook of Architectural Theory (Sage Publications 2012). Terry Eagleton, Literary Theory (Minneapolis: The University of Minnesota Press, 2003). Charles Jencks, The Iconic Building (New York, Rizzoli International, 2005). Paul L. Knox, Cities and Design (New York: Routledge, 2011). Ariane Lourie Harrison, Architectural Theories of the Environment (New York: Routledge, 2013). Pablo Lorenzo-Eiroa and Aaaron Sprecher (eds) Architecture in Formation: On the Nature of Information in Digital Architecture (London: Routledge, 2013). Harry Francis Mallgrave and Christiana Contandriopoulos, eds. Architectural Theory: An Anthology from 1871-2005, Volume II (Oxford: Blackwell Publishing 2008). Malcolm McCullough. Digital Ground (Cambridge, MA: MIT Press, 2005). John Reader, Cities: A Magisterial Exploration of the Nature and Impact of the City from Its Beginnings to the Mega-Conurbations of Today (New York: Atlantic Monthly Press 2004). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 24 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 15 |
Proje | 3 | 45 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 2 | |
Proje | 3 | 6 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek. | X | ||||
2 | Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | |||||
4 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek. | X | ||||
5 | Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
| X | ||||
7 | Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
8 | Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||
9 | Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak. | X | ||||
10 |
Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest