Dersin Adı | Elektromanyetik Teori II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 409 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, elektromanyetik dalgaların üretimi ve çeşitli ortamlardaki davranışını çeşitli matematiksel teknikler yardımı ile öğreterek öğrencinin fizik bilgisini derinleştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Elektromanyetik dalgaların doğası, üretimi ve farklı ortamlarda davranışı ile ilgili bilgiler, çeşitli matematik teknikler ile güçlendirilerek anlatılacaktır. Hareketli yüklü parçacıkların hareket şekline göre üreteceği ışınım tipi ve bu ışınımların karakteristikleri tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dinamik ve kuasi-statik alanlar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 14, 455-475. ISBN: 9780521896979 |
2 | Dinamik ve kuasi-statik alanlar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 14, 475-495. ISBN: 9780521896979 |
3 | Elektromanyetik alanlar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 15, 501-531. ISBN: 9780521896979 |
4 | Boşlukta dalgalar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 16, 536-565. ISBN: 9780521896979 |
5 | Boşlukta ve basit maddede dalgalar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 16-17, 565-601. ISBN: 9780521896979 |
6 | Basit ve dağıtkan maddede dalgalar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 17-18, 602-630. ISBN: 9780521896979 |
7 | Ara sınav 1 | |
8 | Dağıtkan maddede dalgalar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 18, 630-659. ISBN: 9780521896979 |
9 | Kılavuzlanmış ve sınırlanmış dalgalar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 19, 666-686. ISBN: 9780521896979 |
10 | Kılavuzlanmış ve sınırlanmış dalgalar | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 19, 687-707. ISBN: 9780521896979 |
11 | Gecikme ve ışıma | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 20, 714-736. ISBN: 9780521896979 |
12 | Gecikme ve ışıma, Ara sınav 2 | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 20, 737-767. ISBN: 9780521896979 |
13 | Saçılma | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 21, 775-796. ISBN: 9780521896979 |
14 | Kırınım | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). Bölüm 21, 797-814. ISBN: 9780521896979 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Andrew Zangwill, Modern Electrodynamics (Cambridge University Press, 2012). ISBN: 9780521896979 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | David J Griffiths, Introduction to Electrodynamics, 4th edn. (Cambridge University Press, 2017). ISBN: 9781108420419 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest