Dersin Adı | Fizikte Deneysel Yöntemler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 312 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere fizikte kullanılan modern deneysel teknikleri öğretmek ve bu konudaki bilgi birikimlerini derinleştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Deneysel çalışmanın tasarlama, veri toplama, veri analizi ve deney raporlaması aşamaları örneklerle izah edilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Deneysel bilim ne hakkındadır? | Colin Cooke, An Introduction to Experimental Physics (CRC Press, 1996). Bölüm 1, 1-12. ISBN: 9781857285789 |
2 | Temel Bilgiler, Ölçme, Ölçü Birimleri, Ölçme ile İlgili Temel Kavramlar | Colin Cooke, An Introduction to Experimental Physics (CRC Press, 1996). Bölüm 2, 13-23. ISBN: 9781857285789 |
3 | Deneysel Yöntem Aşamaları | Colin Cooke, An Introduction to Experimental Physics (CRC Press, 1996). Bölüm 2, 24-38. ISBN: 9781857285789 |
4 | Deneylerin tasarlanması, deneysel değişkenlerin ölçülmesi | Colin Cooke, An Introduction to Experimental Physics (CRC Press, 1996). Bölüm 3, 39-54. ISBN: 9781857285789 |
5 | Spektroskopik Yöntemler | Gunter ZWEIG and Joseph SHERMA, Spectroscopic Methods of Analysis (Academic Press 1977). Bölüm 3, 75-100. ISBN 9780127843094 |
6 | Spektroskopik Yöntemler | Gunter ZWEIG and Joseph SHERMA, Spectroscopic Methods of Analysis (Academic Press 1977). Bölüm 3, 75-100. ISBN 9780127843094 |
7 | İnfrared (IR) Spektroskopisi | Gunter ZWEIG and Joseph SHERMA, Spectroscopic Methods of Analysis (Academic Press 1977). Bölüm 5, 137- 151. ISBN 9780127843094 |
8 | XRD-Difraktometresi | C.Suryanarayana, M.Grant Norton, X-Ray Diffraction A practical Approach (1998), 3-93. ISBN 9781489901507 |
9 | Manyetik Rezonans | Christoph Juchem, Douglas L.Rothman, Magnetic Resonance Spectroscopy (Academic Press 2014), Bölüm 1, 3-14. ISBN 9780124016880 |
10 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi | P.J.Hore, Nuclear Magnetic Resonance, (Oxford, 2015). Bölüm 6, 80-103. ISBN 9780198703419 |
11 | Elektron Spin Rezonans Spektroskopisi | Motoji Ikeya, New Applications of Electron Spin Resonance (1993), Bölüm 1, 23-64. ISBN 9810211996 |
12 | Raman Spektroskopisi | Herman A. Szymanski, Raman Spectroscopy Theory and Practice (Springer New York, NY, 2012). Bölüm 2, 44-81. ISBN 9781468430264 |
13 | Yoğun madde fiziğinde deneysel yöntemler | Ön hazırlık gerekememektedir. |
14 | Atom ve molekül fiziğinde deneysel yöntemler | Ön hazırlık gerekememektedir. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Colin Cooke, An Introduction to Experimental Physics (CRC Press, 1996). ISBN: 9781857285789 Gunter ZWEIG and Joseph SHERMA, Spectroscopic Methods of Analysis (Academic Press 1977). ISBN 9780127843094
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | C.Suryanarayana, M.Grant Norton, X-Ray Diffraction A practical Approach (1998). ISBN 9781489901507 Christoph Juchem, Douglas L.Rothman, Magnetic Resonance Spectroscopy (Academic Press 2014), ISBN 9780124016880 P.J.Hore, Nuclear Magnetic Resonance, (Oxford, 2015). ISBN 9780198703419 Motoji Ikeya, New Applications of Electron Spin Resonance (1993), ISBN 9810211996 Herman A. Szymanski, Raman Spectroscopy Theory and Practice (Springer New York, NY, 2012). ISBN 9781468430264 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest