Dersin Adı | Fizikte Matematiksel Yöntemler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 306 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı fizikte sıklıkla gerekli olan pek çok temel matematiksel araç ve yöntemi öğrencilere tanıtmak ve bunların çeşitli fizik problemlerine nasıl uygulanacağını öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders ve dersin uygulamaları kapsamında doğrusal cebir, matris çaprazlama, vektör analizi, dirac delta fonksiyonu, beta ve gamma fonksiyonları, Sturm-Liouville teorisi, Legendre, Bessel, Hermite ve Laguerre fonksiyonları, Fourier serileri, Laplace ve Fourier dönüşümleri, kısmi diferansiyel denklemler, kompleks değerli fonksiyonlar, kontür integralleri ve tensör hesabı konuları işlenecektir. |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğrusal Cebir | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 3. ISBN: 9780471198260 |
2 | Özdeğerler, Özvektörler ve Matris Çaprazlama | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 3. ISBN: 9780471198260 |
3 | Vektör Analizi, Gauss, Green ve Stokes Teoremleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 6. ISBN: 9780471198260 |
4 | Koordinat Dönüşümleri ve Tensör Hesabı | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 10. ISBN: 9780471198260 |
5 | Differensiyeller ve integraller | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 4-5. ISBN: 9780471198260 |
6 | Sturm-Liouville Teorisi | George B. Arfken, Hans J. Weber, and Frank E. Harris, Mathematical Methods For Physicists, 7th edn. (Elsevier, 2012). Bölüm 8. ISBN: 9789381269558 |
7 | Legendre, Bessel, Hermite ve Laguerre fonksiyonları | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 11-12. ISBN: 9780471198260 |
8 | Ara sınav 1 | |
9 | Fourier series,Fourier ve Laplace Dönüşümleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 7-8. ISBN: 9780471198260 |
10 | Fourier series,Fourier ve Laplace Dönüşümleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 7-8. ISBN: 9780471198260 |
11 | Kısmi Diferansiyel Denklemler | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 13. ISBN: 9780471198260 |
12 | Kompleks Değerli Fonksiyonlar | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
13 | Kontür İntegralleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
14 | Kontür integralleri | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). Bölüm 14. ISBN: 9780471198260 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mary L. Boas, Mathematical Methods in the Physical Sciences, 3rd edn. (Wiley, 2005). ISBN: 9780471198260 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | George B. Arfken, Hans J. Weber, and Frank E. Harris, Mathematical Methods For Physicists, 7th edn. (Elsevier, 2012). ISBN: 9789381269558 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest