Dersin Adı | Elektromanyetik Teori I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 302 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doğadaki temel etkileşimlerden biri olan elektromanyetizmayı çeşitli matematiksel yöntemlerin yardımı ile öğreterek öğrencinin fizik bilgisini derinleştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Elektrostatik, manyetostatik ve Maxwell denklemleri konuları pek çok farklı matematiksel yöntem vasıtasıyla açıklanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Elektromagnetiğe giriş. | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 1, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
2 | Elektrostatik | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 2, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
3 | Elektrostatik, mini sınav1 | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 2, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
4 | Elektrik Potensiyel | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 3, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
5 | Elektrik Potensiyel, mini sınav 2 | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 3, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
6 | Madde içinde elektrik alanı | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 4, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
7 | Magneostatik, Ara sınavı 1 | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 5, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
8 | Magneostatik, mini sınav 3 | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 5, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
9 | Madde içinde Magnetik alanı | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 6, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
10 | Madde içinde Magnetik alanı, mini sınav 4 | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 6, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
11 | Elektrodinamik | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 7, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
12 | Elektrodinamik, Ara sınavı 2 | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 7, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
13 | Korunum kanunları | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics (Pearson 2017). Bölüm 8, |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
14 | Final Sınavı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics, 4th edn. (Cambridge University Press, 2017). ISBN: 9781108420419 David J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics, 4th edn. (Pearson 2017). |İSBN:13: 978-0-321-85656-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Andrew Zangwill, Modern electrodynamics.(camridge university press 2013)|ISBN:978-0-521-89697-9 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 1 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 11 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest