Dersin Adı | Sanat ve Tasarım Tarihi 2 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 122 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sanat, tasarım ve mimarlık formları etkileyen dış faktörleri tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim hakkında görsel bir duyarlılık geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tarih boyunca sanat, tasarım ve mimarlık biçimlerini etkileyen dış etkenlerin tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim konusunda görsel bir duyarlılık geliştirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Leonardo da Vinci | |
2 | YAPMA 1: Malzemeler, Aletleri ve Teknikleri | Frank Lloyd Wright, “Meaning of Materials – Glass,” from In the Cause of Architecture, 1975, 197-202. ISBN-10: 0070253501 |
3 | YAPMA 2: Süreç ve Eğitim | ‘The Fed-ex logo’, from M. May, The Laws of Subtraction, London 2012, ISBN13: 9780071795616 |
4 | STİL 1: Çağ, Rekabet ve Değişim | ‘Egyptian art’, from E. Gombrich, The Story of Art, London 1950, ISBN 9780714832470 |
5 | STİL 2: Bireysel Stil ve Coğrafi Stil | Emily Kubo, ‘Harajuku Girls co-opted’ https://www.japaninc.com/article.php?articleID=1454 |
6 | Bireysel sunum | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İDEOLOJİ 1: Klasik Batı ve Batılı Olmayan İdeolojiler | Janet Marquardt & Stephen Eskilson, “Alberti and 15th-Century Painting.” Frames of Reference: Art, History and the World, 2005, pp. 143-147, ISBN 10: 0072829486 |
9 | İDEOLOJİ 2: Modernizm ve Eleştirisi | ‘Futurism,’ from: R. Lambert, The Twentieth Century. The Cambridge Introduction to Art, Cambridge 1981, 21-26. ISBN 10: 0521296226 |
10 | Dönem ödevi hazırlığı ve dönem ödevi konusu önerisi | |
11 | KULLANIMI 1: Hami, Müşteri ve Kullanıcı | ‘The Female Gaze. Women as art collectors: Isabella d’Este and Margaret of Austria’ https://thefemalegaze.org/2015/12/06/women-as-art-collectors-in-renaissance-europe-isabella-deste-and-margaret-of-austria/ |
12 | KULLANIMI 2: İşlev ve Yer | Victor Papanek, “What is Design?”, in: Design for the Real World, London 1971, ISBN 0-394-47036-2 |
13 | ANLAM: Kültürel şartlar | The Bauhaus stairway, https://www.theguardian.com/culture/2002/oct/12/art |
14 | Bireysel sunum | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
https://www.japaninc.com/article.php?articleID=1454
https://www.theguardian.com/culture/2002/oct/12/art |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 3 | |
Proje | 1 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | |||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | |||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest