Dersin Adı | Sanat ve Tasarım Stüdyosu 1 |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 101 | Güz | 1 | 8 | 5 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Beş farklı disiplin için ortak olan tasarım dilini kavramayı sağlayacak temeli oluşturmak, öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir. Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: [Isınma çalışması] Tasarım üzerine temel terminolojiler ve ilişkiler ağı. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
2 | Kompozisyon nedir? Kompozisyonun elemanları, nitelikleri ve gruplama prensipleri. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
3 | Analiz, oransal ilişkiler ve organizasyon prensipleri | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
4 | Kompozisyon | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
5 | Kompozisyonda denge ve bütüncüllük (2D düzlemde çalışma) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
6 | Kompozisyonda denge ve bütüncüllük (3D hacimde çalışma) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
7 | Ritmik kompozisyon (analiz ve çoklu eleman üretimi, tekrar eden ilişkiler ağı) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
8 | Ritim ve Örüntü (analiz, tekrar eden ilişkiler ağı üzerinden ritim ve örüntü karşılaştırmaları) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
9 | Örüntü ve Rölyef (2D-3D geçişlerinde dolu/boş ilişkilerinin analizi) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
10 | Rölyef Kompozisyonu (farklı malzeme ve üretim metotları ile aynı ilişkiler ağının deneyimi) | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
11 | Final Projesi (pozitif/negatif ve dolu/boş ilişkiler ağı ile doğrusal/düzlemsel/katı elemanların organizasyonu), 3D temel yapı pratikleri. | Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
12 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
13 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
14 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
15 | Final Projesi | Final projesi üzerine çalışma. |
16 | Dönem değerlendirmesi. | Yok |
Ders Kitabı | Konuyla ilgili kavramlar verilen ödev kâğıtlarında kısaca açıklanır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 70 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 2 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest