Dersin Adı | Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FD 301 | Güz | 2 | 6 | 5 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders moda pazarı ve tasarımcı/marka kimliklerine yönelik farkındalık yaratarak öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ve tasarım anlayışlarını geliştirmelerini amaçlar. Öğrencilerin tasarım kültürü ve çağdaş moda endüstrisinin güncel konuları bağlamında koleksiyon yönetebilmeleri için uygun bir ortam hazırlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, deneysel ve kavramsal bir tasarım projesiyle başlayarak, bir tasarım yarışması hazırlığı ve bir imalatçı firma işbirliğini içeren iki sektörel projeyi kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş – Dersin Yapısı; Sunuş- Çağdaş Moda Tasarımı; 1. Projeye Giriş: Kavramsal Yapısöküm | |
2 | Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Eskiz Defteri ve Moodboard (Stüdyo Kritiği 1) | Hywel Davies, Fashion Designers Sketchbooks 1, 2 (London: Laurence King, 2010) Simon Seivewright, Research and Design, (Lausanne: AVA publishing 2007) 50-81 Caroline Evans, Fashion at the Edge, NY: Yale University Press 2003), 65-80; 180-190 Colin Mc Dowell, Fashion Today, (London Phaidon, 2000) 428-458; Barbara Vinken, Fashion Zeitgest (Oxford Berg pub, 2005) 99-119,139-151 Ingrid Loschek, When Clothes Become Fashion (Oxford: Berg, 2009) 182-190 |
3 | Tasarım Geliştirme ve Giysi Yapısı Üzerine Deneysel Çalışmalar: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Tasarım ve Numune (Stüdyo Kritiği 2 + Atölye Çalışması 1) | Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007) 14-191 Tomoko Nakamichi, Pattern Magic 1, 2, 3 ( London: Laurence King, 2010) |
4 | Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Numune ve Sunum | Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261 Jacqueline Mc Assey and Clare Buckley, Styling (Lausenne: AVA pub 2011) 112-149 |
5 | Gelinlik Koleksiyonu: Proje 2: Yarışma Briefi: Trend ve Kumaş Araştırması | Helene Farnault, Hubert de Givenchy, Haute Couture Ateliers; The Artisans of Fashion (London: Thames and Hudson, 2014) 200-230 |
6 | Gelinlik Koleksiyonu: Proje 2: Konsept Moodboard ve Tasarım (Stüdyo Kritiği 3) | Edwina Ehrman,The Wedding Dress: 300 years of Bridal Fashions (London: V&A pub, 2014) 160-190 |
7 | Gelinlik Koleksiyonu: Proje 2: Yarışma Portfolyosu ve Jüri | Jose Teunissen, Hanka van der Voet, Couture Graphic: Fashion Graphic Design and the Body (Amsterdam: Terra Uitgeverij, 2013) |
8 | 3. Projeye Giriş/ Hazır Giyim Koleksiyonu: Seminer + Market Analizi ve Araştırma ( Atölye çalışması 2) | Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection (NY: Fairchild books, 2016) |
9 | Tasarım ve Koleksiyon Planlama 1: Proje 3 (Stüdyo Kritiği 4) (Teknik Gezi 1) | Robert Leach and Shelley Fox, The Fashion Resource Book: Research for Design (London: Thames and Hudson, 2012) John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 34-49 |
10 | Tasarım ve Koleksiyon Planlama 2: Proje 3 / Erkek Giyim | Simon Seivewright, Research and Design (Lausanne: AVA publishing, 2007) 104-115 |
11 | Tasarım ve Prototip 1: Proje 3 (Stüdyo Kritiği 5) | John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 118-131 |
12 | Tasarım ve Prototip 1: Proje 3 ( Teknik Gezi 2) | John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 138-155 |
13 | Numune ve Sunum: Proje 3 (Stüdyo Kritiği 6) | Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, Styling (AVA pub, 2011) 112-149 |
14 | Sunumlar ve Jüri: Proje 3 | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion, 2011, Berg Simon Seivewright, Research and Design, 2007, AVA Publishing Marta Hidalgo, Young Fashion Designers, 2007, Taschen Tomoko Nakamichi, Pattern Magic 1,-2- 3, 2010, Laurence King Hywel Davies, Fashion Designers Sketchbooks 1-2, 2010, Laurence King Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, Styling, 2011, AVA Pub Robert Leach & Shelley Fox, The Fashion Resource Book: Research for Design, 2012, Thames and Hudson Ruth Singer, Fabric Manipulation: 150 creative sewing techniques, 2013, David & Charles; UK Elinor Renfrew & Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, 2016, Fairchild Books Claire Wargnier, Focus on Fashion Details 1- 2- 3- 4, 2012, Esmod Editions |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Caroline Evans, Fashion at the Edge, 2003, Yale University Press Colin Mc Dowell, Fashion Today, 2000, Phaidon Brenda Pollan & Roger Tredre, The Great Fashion Designers, 2009, Berg Bonnie English, Japanese Fashion Designers, 2011, Berg Bradley Quinn, The Fashion of Architecture, 2003, Berg Brooke Hodge & Patricia Mears, Skin and Bones,2007, Thames and Hudson Ted Polhemus, Street Style, 1997, Thames and Hudson Robert Violette, Hussein Chalayan, 2011, Rizzoli Mark Holborn, Issey Miyake, 1995, Taschen Andrew Bolton, Alexander Mc Quinn: Savage Beauty, 2011, MOMA Ligaya Salazar, Yohji Yamamoto, V&A Margiela and Jean Paul Gaultier, Maison Martin Margiela, 2009, Rizzoli Andrew Bolton, Rei Kawakubo/ Commes de Garcons, 2017, MOMA Claire Wilcox, Radical Fashion, 2001, V&A Ellen Miller, Creating Couture Embellishment, 2017, Laurence King |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 2 | 8 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 6 | 24 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 13 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | 2 | 3 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 6 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | 2 | 4 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 222 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest