DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FD 301
Güz
2
6
5
7
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders moda pazarı ve tasarımcı/marka kimliklerine yönelik farkındalık yaratarak öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ve tasarım anlayışlarını geliştirmelerini amaçlar. Öğrencilerin tasarım kültürü ve çağdaş moda endüstrisinin güncel konuları bağlamında koleksiyon yönetebilmeleri için uygun bir ortam hazırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çağdaş moda ve tasarım kültürüne uygun tasarım konseptleri oluşturabileceklerdir.
  • Giyilebilir moda ürünleri tasarlayabilmek için çağdaş moda pazarlarını tanımlayabileceklerdir.
  • Güncel tasarım konseptleri ve moda trendleri doğrultusunda tasarımcı pazarına yönelik moda koleksiyonu geliştirebileceklerdir.
  • Kalıp hazırlama ve kumaş manipülasyonu konusunda edindikleri el becerisi ve teknik bilgileri çağdaş moda tasarım ürünlerinin üretiminde kullanabileceklerdir.
  • Profesyonel sunum ve iletişim becerileri kullanarak tasarım numuneleri ve moda koleksiyonları sunabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, deneysel ve kavramsal bir tasarım projesiyle başlayarak, bir tasarım yarışması hazırlığı ve bir imalatçı firma işbirliğini içeren iki sektörel projeyi kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş – Dersin Yapısı; Sunuş- Çağdaş Moda Tasarımı; 1. Projeye Giriş: Kavramsal Yapısöküm
2 Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Eskiz Defteri ve Moodboard (Stüdyo Kritiği 1) Hywel Davies, Fashion Designers Sketchbooks 1, 2 (London: Laurence King, 2010) Simon Seivewright, Research and Design, (Lausanne: AVA publishing 2007) 50-81 Caroline Evans, Fashion at the Edge, NY: Yale University Press 2003), 65-80; 180-190 Colin Mc Dowell, Fashion Today, (London Phaidon, 2000) 428-458; Barbara Vinken, Fashion Zeitgest (Oxford Berg pub, 2005) 99-119,139-151 Ingrid Loschek, When Clothes Become Fashion (Oxford: Berg, 2009) 182-190
3 Tasarım Geliştirme ve Giysi Yapısı Üzerine Deneysel Çalışmalar: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Tasarım ve Numune (Stüdyo Kritiği 2 + Atölye Çalışması 1) Marta Hidalgo, Young Fashion Designers (Köln: Taschen, 2007) 14-191 Tomoko Nakamichi, Pattern Magic 1, 2, 3 ( London: Laurence King, 2010)
4 Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Numune ve Sunum Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion (Oxford: Berg pub) 233-261 Jacqueline Mc Assey and Clare Buckley, Styling (Lausenne: AVA pub 2011) 112-149
5 Gelinlik Koleksiyonu: Proje 2: Yarışma Briefi: Trend ve Kumaş Araştırması Helene Farnault, Hubert de Givenchy, Haute Couture Ateliers; The Artisans of Fashion (London: Thames and Hudson, 2014) 200-230
6 Gelinlik Koleksiyonu: Proje 2: Konsept Moodboard ve Tasarım (Stüdyo Kritiği 3) Edwina Ehrman,The Wedding Dress: 300 years of Bridal Fashions (London: V&A pub, 2014) 160-190
7 Gelinlik Koleksiyonu: Proje 2: Yarışma Portfolyosu ve Jüri Jose Teunissen, Hanka van der Voet, Couture Graphic: Fashion Graphic Design and the Body (Amsterdam: Terra Uitgeverij, 2013)
8 3. Projeye Giriş/ Hazır Giyim Koleksiyonu: Seminer + Market Analizi ve Araştırma ( Atölye çalışması 2) Elinor Renfrew, Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection (NY: Fairchild books, 2016)
9 Tasarım ve Koleksiyon Planlama 1: Proje 3 (Stüdyo Kritiği 4) (Teknik Gezi 1) Robert Leach and Shelley Fox, The Fashion Resource Book: Research for Design (London: Thames and Hudson, 2012) John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 34-49
10 Tasarım ve Koleksiyon Planlama 2: Proje 3 / Erkek Giyim Simon Seivewright, Research and Design (Lausanne: AVA publishing, 2007) 104-115
11 Tasarım ve Prototip 1: Proje 3 (Stüdyo Kritiği 5) John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 118-131
12 Tasarım ve Prototip 1: Proje 3 ( Teknik Gezi 2) John Hopkins, Fashion Design: Menswear, (London: Bloomsbury, 2017) 138-155
13 Numune ve Sunum: Proje 3 (Stüdyo Kritiği 6) Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, Styling (AVA pub, 2011) 112-149
14 Sunumlar ve Jüri: Proje 3
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Teslimi
Ders Kitabı

Julia Gaimster, Visual Research Methods in Fashion, 2011, Berg

Simon Seivewright, Research and Design, 2007, AVA Publishing

Marta Hidalgo, Young Fashion Designers, 2007, Taschen

Tomoko Nakamichi, Pattern Magic 1,-2- 3,  2010, Laurence King 

Hywel Davies, Fashion Designers Sketchbooks 1-2, 2010, Laurence King

Jacqueline Mc Assey & Clare Buckley, Styling, 2011, AVA Pub

Robert Leach & Shelley Fox, The Fashion Resource Book: Research for Design, 2012, Thames and Hudson

Ruth Singer, Fabric Manipulation: 150 creative sewing techniques, 2013, David & Charles; UK

Elinor Renfrew & Colin Renfrew, Developing a Fashion Collection, 2016, Fairchild Books

Claire Wargnier, Focus on Fashion Details 1- 2- 3- 4, 2012, Esmod Editions

Önerilen Okumalar/Materyaller

Caroline Evans, Fashion at the Edge, 2003, Yale University Press

Colin Mc Dowell, Fashion Today,  2000, Phaidon

Brenda Pollan & Roger Tredre, The Great Fashion Designers, 2009, Berg

Bonnie English, Japanese Fashion Designers, 2011, Berg

Bradley Quinn, The Fashion of Architecture, 2003, Berg

Brooke Hodge & Patricia Mears, Skin and Bones,2007, Thames and Hudson

Ted Polhemus, Street Style, 1997, Thames and Hudson

Robert Violette, Hussein Chalayan, 2011, Rizzoli

Mark Holborn, Issey Miyake, 1995, Taschen

Andrew Bolton, Alexander Mc Quinn: Savage Beauty, 2011, MOMA

Ligaya Salazar, Yohji Yamamoto, V&A

Margiela and Jean Paul Gaultier, Maison Martin Margiela, 2009, Rizzoli

Andrew Bolton, Rei Kawakubo/ Commes de Garcons, 2017, MOMA

Claire Wilcox, Radical Fashion, 2001, V&A

Ellen Miller, Creating Couture Embellishment, 2017, Laurence King

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
2
8
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
6
24
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
2
8
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
13
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
2
3
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
6
4
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
2
4
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
    Toplam
222

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. 

X
2

Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür.

X
3

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. 

4

Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. 

X
5

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. 

X
7

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular.

X
8

Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir.

X
10

Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest