Dersin Adı | Moda Yönetimi Projesi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FB 302 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ilgili ürün-marka-kalite bilgisini sunarak, yerel veya uluslararası moda endüstrisinde bir işletme yönetimi kariyeri için gerekli strateji becerilerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; takım çalışması, marka yönetimi, pazar stratejileri, satın alma davranışlarının incelenmesini, teknolojik ve kültürel trendlerin anlaşılması, pazarlama, kişisel proje planlama ve yönetimi konularını kapsar. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, dersle ilgili genel bilgi | |
2 | Moda İşletmeciliğine giriş: Moda yaratımı Tasarım Yönetiminin temel kavramları | Virginia Grose - Fashion Merchandising-AVA Academia (2011), Chapter 1: Context and Concept Kathryn Best - The Fundamentals of Design Management -Ava Publishing (2010) Chapter 1 |
3 | Ürün geliştirme | Virginia Grose - Fashion Merchandising-AVA Academia (2011),Chapter 2: product development |
4 | Moda perakendiciliği stratejileri | Virginia Grose - Fashion Merchandising-AVA Academia (2011), Chapter 3: Retail Strategy |
5 | Moda perakendesinde merchandising | Tim Jackson, David Shaw (auth.) - Mastering_ Fashion Buying and Merchandising Management-Macmillan Education UK (2001), Chapter: Role of Merchandising |
6 | Merchandising yönetimi | Tim Jackson, David Shaw (auth.) - Mastering_ Fashion Buying and Merchandising Management-Macmillan Education UK (2001), Chapter: Role of Merchandising |
7 | Ara Dönem Proje Sunumları | |
8 | Lüks Marka Yönetimi | Uche Okonkwo (auth.)-Luxury Fashion Branding_ Trends, Tactics, Techniques-Palgrave Macmillan UK (2007) Chapter; luxury fashion branding |
9 | Lüks moda perakendeciliği | Uche Okonkwo (auth.)-Luxury Fashion Branding_ Trends, Tactics, Techniques-Palgrave Macmillan UK (2007) Chapter; Luxury Fashion Retailing |
10 | Trend geliştirme süreci | Fashion Marketing, Tony Hines, Margaret Bruce,(2007),Chapter 9: The process of trend development leading to a fashion season |
11 | Modada yenilik yönetimi | Fashion Marketing, Tony Hines, Margaret Bruce,(2007),Chapter10; Innovation management in creating new fashions |
12 | Pazarlama ve marka iletişimi | Kathryn Best - The Fundamentals of Design Management, Chapter 5; Marketing and Brand Communication |
13 | Moda Yönetimi Projesi I dönem özeti ve değerlendirmesi | |
14 | Final Proje Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 35 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 258 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest