Dersin Adı | Moda Ürünleri ve Teknolojilerindeki Yenilikler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 423 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, moda ürünleri, malzemeleri ve teknolojilerindeki yenilikleri tartışmak ve tasarım, moda, billim, teknoloji ve yenilik yönetiminin kesişim noktalarını incelemektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, moda tasarımı disiplinini, yenilikçi tasarım malzeme ve üretim teknikleri ile ilişkilendirebilmek üzere yeni bir bakış açısı oluşturur. Toplumdaki güncel ihtiyaçlar incelenerek, bu ihtiyaçlara destek olabilecek fonskiyonel giysi tasarım çözümleri yaratılır veya giyilebilir sanat projesi olarak hazırlanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş Inovasyon kavramını inceleme | |
2 | Moda ve Teknoloji: Teorik çerçeve | Seymour, S. (2009), “Fashionable Technology”, Springer-Verlag/Wien. Chapter 1, pp12-25 |
3 | Moda ürünleri ile bağlantılı olarak yenilikçi malzemeler, süreçler ve teknolojiler | Seymour, S. (2009), “Fashionable Technology”, Springer-Verlag/Wien. Chapter 1, pp26-92 |
4 | Teknik gezi | O’Mahony, M. Braddock, E.(2002), Sportstech: Revolutionary Fabrics, Fashion and Design, Thames & Hudson Ltd., Chapter 4, pp.132-175. |
5 | Stüdyo çalışması: Proje hazırlığı için yenilikçi tekstil/giysi tasarımı üzerine araştırma | Clarke, S., Mahony, M. (2008), “Techno Textiles 2: Revolutionary Fabrics for Fashion and Design”, Thames & Hudson. ISBN.9780500286845 |
6 | Stüdyo çalışması: Proje hazırlığı için yenilikçi tekstil/giysi tasarımı üzerine araştırma | Clarke, S., Mahony, M. (2008), “Techno Textiles 2: Revolutionary Fabrics for Fashion and Design”, Thames & Hudson. ISBN.9780500286845 |
7 | Teknik gezi / Seminer | Quinn, B. (2010), “Textile Futures”, Berg Publications. ISBN: 9781845208073, Chapter 5, pp.109-140. |
8 | Çalıştay | Packhchyan, S.(2008), Fashioning Technology, Make:Books. Chapters 1-2, pp.3-45 |
9 | Çalıştay | Packhchyan, S.(2008), Fashioning Technology, Make:Books. Chapters 1-2, pp.3-45 |
10 | Teknik gezi / Seminer | |
11 | Yenilikçi moda ürünleri/teknolojileri için tasarım araştırma | Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. Chapter 1. Pages 12-54 |
12 | Konsept geliştirme | Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. Chapter 1. Pages 12-54 |
13 | Koleksiyon geliştirme | Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. Chapter 4. Pages 110-126 |
14 | Üretim | Udale, J. (2006), “The Fundamentals of Fashion Design”, Ava Publishing. Chapter 3. Pages 71-82 |
15 | Dönem değerlendirmesi | |
16 | Sunumlar |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Colchester, C. (2007), “Textiles today: A global survey of trends and traditions”, Thames & Hudson. ISBN: 978-0500288030 Clarke, S., Mahony, M. (2008), “Techno Textiles 2: Revolutionary Fabrics for Fashion and Design”, Thames & Hudson. ISBN.9780500286845 Guerrero, J. A.. (2009), New Fashion and Design Technologies, A&C Black Publishers, ISBN:9781408123812. Loschek, I. (2009), “When Clothes Become Fashion: Design and Innovation Systems”, Berg Publications. ISBN: 978-1847883674 McKelvey, K. Munslow,J. (2003), “Fashion Design: Process, Innovation and Practice”, Wiley-Blackwell Publications. 978-0470655771 O’Mahony, M. Braddock, E.(2002), Sportstech: Revolutionary Fabrics, Fashion and Design, Thames & Hudson Ltd., ISBN:0500510865 Packhchyan, S. (2008), “Fashioning Technology, a DIY Intro to Smart Crafting”, Dale Dougherty. ISBN:0596514379 Quinn, B. (2010), “Textile Futures”, Berg Publications. ISBN: 9781845208073 Quinn, B.(2007), “Techno Fashion”, Berg Publications. 978-1859735992 Seymour, S. (2009), “Fashionable Technology”, Springer-Verlag/Wien. ISBN:9783211795910 Seymour, S. (2010), “Functional Aesthetics: Visions in Fashionable Technology”, Springer-Verlag. ISBN: 9783709103128 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest