Dersin Adı | Filmlerde Giysiler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 421 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derslerde teori ve tarih özet olarak öğretilecektir.İlk dersten itibaren simultane bir biçimde film izleme ve tartışmalar başlayacaktır. Bu, ders boyunca en önemli aktivite olarak kalacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş : Introduction: | |
2 | Tasarımcı ve film endüstrisi "Pret-a-porter" (Robert Altman, 1994) Ödev ile ilgili açıklama | Okuma: Bruzzi, chpt. 1, pp. 3-25 Ödeve giriş |
3 | Kostüm ve karakter: The big Lebowski, Coen brothers, 1997 | Okumalar: http://clothesonfilm.com/the-big-lebowski-jeff-bridges-chills-in-a-cowichan-cardigan/9808/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-chris-thoughts/9316/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-kb-thoughts/10994/ |
4 | Okuma konuları | Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34 |
5 | ‘Kostüm ve Karakter: Belle de jour, Luis Bunuel, 1967 | Ödev 1 teslim Okumalar: http://clothesonfilm.com/belle-de-jour-sex-and-alienation/4470/ Hand in assignment 2 |
6 | Cinsiyet ve Giysiler: Orlando, Sally Potter, 1992) | Okuma: Bruzzi, ch. 7, pp. 173-199 |
7 | Cinsiyet ve giysiler Annie Hall, Woody Allen, 1977 | http://www.glamamor.com/2012/10/the-style-essentials-seems-like-old.html Ödev Teslimi |
8 | Okuma Konuları | Okuma: Bruzzi, ch. 3, pp. 67-94 |
9 | ‘Cinsiyet ve giysiler’ Casino, Martin Scorcese, 1995 | Okuma: Bruzzi, ch. 3, pp. 67-94 |
10 | Tasarımcı ve film endüstrisi Trop belle pour toi, Bertrand Blier, 1989 | Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34 |
11 | MIDTERM SINAV | Hafta 1-0 : Sınıfta gösterilen filmler ve ilgili okumalar |
12 | Türk Filmi: Selvi boylum, al yazmalım, Atıf Yılmaz, 1977 | Oku: TBA Hand in proposal for presentation |
13 | Türk Filmi: Üç Maymun, Nuri Bilge Ceylan, 2008 | Oku: TBA |
14 | Final Sunumları | Ödev 2 teslim (defter) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997 Blog: www.clothesonfilm.com |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 122 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest