Dersin Adı | İleri Kalıp Yapımı Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 417 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme ve zanaat bilgisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak, modaya ilişkin kavramları uluslararası teknik standartlar doğrultusunda yaratmak ve iletmek, moda ve tekstil endüstrisinin çatısında yer alan pek çok sektöre yönelik profesyonel bir anlayış geliştirmek. Endüstride yaygın olarak kullanılan metrik kalıp çıkarma tekniklerinin yanı sıra tasarımcılar tarafından benimsenen manken üzerinden kalıp alma metodları da öğretilmek suretiyle daha karmaşık ürünleri geliştirmelerini sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Karmaşık ve ince işçilik gerektiren ürünleri tasarlama ve üretebilme niteliği geliştirmek. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konu anlatımı 1: Siluet | Lecturers texts |
2 | Uygulama 1: Siluet varyasyonları | |
3 | Konu Anlatımı 2: Etek varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
4 | Konu anlatımı 3: Etek varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
5 | Konu anlatımı 4: Üst Beden Varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
6 | Konu anlatımı 5: Üst Beden Varyasyonları | Pattern Magic, 1,2,3, Nakamichi, Tomoko Damen Rundschau |
7 | Uygulama 2: Siluet Tasarımı | Lecturers texts, Damen Rundschau |
8 | Midterm 1:Üst beden ve etek kağıttan maket | |
9 | Konu anlatımı 6: Denim ve pantolon varyasyonları ve uygulamaları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
10 | Konu anlatımı 7: Denim ve pantolon varyasyonları ve uygulamaları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
11 | Uygulama 3: Denim ve pantolon varyasyonları ve uygulamaları | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
12 | Midterm 2: Denim ve pantolon varyasyonları kalıp geliştirme | Pattern Magic 1,2,3, Nakamichi Tomoko, Damen Rundschau Herren Rundschau |
13 | Konu anlatımı 8: Ürün Prova Prensipleri | Lecturers texts |
14 | Konu anlatımı 9: Ürün Prova Prensipleri | Lecturers texts |
15 | Konu anlatımı 10: Ürün Prova Prensipleri | Lecturers texts |
16 | FINAL |
Ders Kitabı | Pattern Magic, Nakamichi, Tomoko Pattern Magic II, Nakamichi, Tomoko Draping for Apparel Design, Helen JosephArmstrong The Art of Fashion Draping, Connie Amaden Crawford Keystone Jacket and Dress Cutter, Chas. Hecklinger Couture Sewing Techniques, Claire B. Shaeffer High Fashion Sewing Secrets, Claire B. Shaeffer Patternmaking for Fashion design, Helen Joseph Armstrong Corset, Valerie Steele |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Damen Rundschau Herren Rundschau |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | |||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest