Dersin Adı | Modada Marka İletişimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 390 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı modada marka iletişimi kavramının içerdiği tüm yönleriyle ele alınarak, farklı mecralarda uygulanışını incelemek ve analiz ederek moda dünyasının bu alanında yönlendirici eğilimler kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında modada marka iletişiminin içerdiği temel kavramlar tanıtılacaktır. Global moda pazarındaki büyük markaların iletişim stilleri analiz edilerek bu konudaki farklı anlayışları tespit edilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle ilgili genel bilgiler & Global Marka İletişimine Giriş | |
2 | Markalaşmanın önemi, Moda Markaları | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter 2: Marketing Strategy |
3 | Modada Marka İletişimi, Moda pazarlaması ve reklamcılığına giriş | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter 3: Tools and Media Channels |
4 | Moda Reklamcılığı & Medyada moda iletişimi | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter 2 : Tools and Media Channles & Chapter 3: The Power of Magazines |
5 | Moda iletişiminin dijitalleşmesi | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter: The changing landscape of media communications |
6 | Moda iletişiminin dijitalleşmesi – ‘’Influencer’’ Pazarlama | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter: The changing landscape of media communications |
7 | Ara Dönem Proje Sunumları | |
8 | Moda ve Eğlence Sektörü & Moda Reklamcılığında ünlü kullanımı tekniği | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter 6: Celebrity Endorsement |
9 | Uluslararası Moda Pazarlama İletişimi | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter 9: International Fashion Marketing Communications |
10 | Yaratıcı Moda Projeleri / Creative Fashion Projects & Moda İletişimi ve Halkla İlişkiler | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea –Greenwood, John Wiley&Sons,Ltd., (2013), Chapter 5: The Role of Public Relations |
11 | Moda Trend Öngörüleri | WGSN hakkında araştırma |
12 | Deneyimsel Pazarlama ve Moda | Experiential Marketing, Kerry Smith and Dan Hanover, John Wiley & Sons,(2016) |
13 | Tasarımcıların moda iletişimi stilleri | Çağdaş moda tasarımcıları hakkında ön hazırlık, araştırma |
14 | FİNAL Proje Sunumları | |
15 | Dönem değerlendirmesi | |
16 | Dönem değerlendirmesi |
Ders Kitabı | ‘’Fashion Marketing Communications’’, Gaynor Lea-Greenwood, John Wiley&Sons, Ltd., (2013) ISBN: 978-1-405-15060-6 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Experiential Marketing, Kerry Smith and Dan Hanover, John Wiley & Sons,(2016) ISBN: 9781119145875 Marieke de Mooij, Global Marketing, and Advertising 4th edition, 2010 ISBN: ISBN-13: 978-1452257174 Fashion Magazines; Vogue, Glamour, Instyle, Elle (Turkish&Global Editions) BOF: www.businessoffashion.com |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest