Dersin Adı | Ayakkabı ve Çanta Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 311 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, moda aksesuarlarının tasarımına ve numune üretimine odaklı uygulamalı bir derstir. Ders programı, trend araştırması, konsept/tasarım geliştirme ve uygun malzeme seçimi gibi süreçleri takip ederek, çağdaş tasarım ürünleri ve styling elemanları olarak bir aksesuar koleksiyonunun üretim aşamalarının yürütülmesine odaklanır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, çağdaş moda bağlamında, ayakkabı ve el çantası tasarımı başta olmak üzere aksesuar tasarımı, kemer ve şapka gibi diğer önemli ürün kategorilerinde uzmanlaşmaya odaklanılmaktadır. Öğrenciler, pratik uygulamaların öncesinde, ayakkabı ve el çantası anatomisini keşfederek, tarihi ve çağdaş ürünleri inceleyerek ve çağdaş trendleri göz önüne alarak sektöre aşina olacaklardır. Trend araştırması, konsept geliştirme, ürün tasarımı geliştirme ve illüstrasyon gibi aşamalar dönem sonunda hazırlanacak profesyonel bir portfolyoda bir araya getirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Ayakkabı Anatomisi | |
2 | Üst Yapılar | |
3 | Üst Yapılar | 3 Upper Structures Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London. Chapter 2 Shoe Basics pp. 30 – 46 |
4 | Ayakkabı Stilleri | 3 Upper Structures Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London. Chapter 2 Shoe Basics pp. 30 – 46 |
5 | Ayakkabı Stilleri | Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London. Chapter 2 Shoe Basics pp. 30 – 46 |
6 | Çanta Anatomisi ve Stilleri | Fashionary (2016) Bag Design: A Handbook for Accessories Designers . Fashionary. Part 1 - Bag Style & Details Library |
7 | Ayakkabı Detayları Teknik Çizimleri | Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London. Chapter 5 Presentation pp. 132 – 168 |
8 | Çanta Detayları Teknik Çizimleri | Fashionary (2016) Bag Design: A Handbook for Accessories Designers. Fashionary. Part 1 - Bag Style & Details Library |
9 | Çağdaş Trendler (2020 Ayakkabılar, Çantalar, Kemerler ve Şapkalar) | |
10 | Trend Geliştirme ve Kumaş Araştırması | |
11 | Koleksiyon Tasarımı Geliştirme (Ayakkabı, Çanta, Kemer Eskizleri) | Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London. Chapter 4 Collection Design pp. 90-110 |
12 | Ayakkabı Tasarımı Teknik Çizim | Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London. Chapter 5 Presentation pp. 132 – 168 |
13 | Çanta Teknik Çizim | Fashionary (2016) Bag Design: A Handbook for Accessories Designers. Fashionary. • Part 3 - Bag Template Collections |
14 | Portfolyo Hazırlığı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Styling için koleksiyonun gözden geçirilmesi | Styling concept |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Choklat, Aki (2012) Footwear Design. Laurence King Publishing Ltd, London ISBN: 9781856697453 Fashionary (2016) Bag Design: A Handbook for Accessories Designers. Fashionary. ISBN: 9789887710806 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest