Dersin Adı | Moda Stüdyosu: Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 201 | Güz | 0 | 8 | 4 | 10 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders moda Tasarımı, moda trendleri ve moda işletmeciliğinin temel bilgilerini tanıtmayı amaçlar. Temel ürün gruplarına ticari/teknik ve kavramsal/deneysel açılardan farklı perspektifler sunarak tasarıma odaklanmayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı, endüstrinin farklı sektörlerindeki çeşitli kriterlerle ilişkili olarak, araştırma becerilerini geliştirmektir. Tasarım geliştirme yoluyla konseptin yorumlanması, kumaş manipülasyonu, 3 boyutlu tasarım geliştirme teknikleri ve ürün geliştirme yaratıcılığı destekleyecektir. Pazar araştırması ve marka analizi öğrencilerin tasarımlarını gerçekleştirme ve endüstride konumlandırmalarını sağlayacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş/ Koleksiyon Analizi | |
2 | Koleksiyon Haritası Çıkarma / Kumaş Denemeleri | |
3 | Tasarım Porojesi 1 / 2-Boyutlu Tasarım Geliştirme | |
4 | Tasarım Porojesi 1 / 3-Boyutlu Tasarım Geliştirme | FISCHER A., 2009. Construction, Ava Publishing SA, Switzerland/ Draping on the mannequin pp.120-131 |
5 | Tasarım Porojesi 1 / Ürün Oluşturma | FISCHER A., 2009. Construction, Ava Publishing SA, Switzerland/ Draping on the mannequin pp.120-131 |
6 | Trend Projesi / Araştırma | Brannon, E., L., “Fashion Forecasting”, Fairchild Publications NY (2005) / Chapter 1 The Fashion Forecastion Process pp.3-30 |
7 | Trend Projesi / Sunum Paftası | Collezioni/ Trends Magazine |
8 | Trend Projesi / Kumaş Araştırması ve Kumaş Manipülasyonu Analizi | Jenkyn Jones, S., “Fashion Design”, Laurence King Publishing Ltd, London, (2002)/ Chapter 4 Colour and Fabric |
9 | Pazar Raporu Marka Analizi | Hameide, K., “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild (2011) / Chaper 5 Mass Market Fashion Brands pp.157-171 |
10 | Pazar Raporu Perakende Analizi | Hameide, K., “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild (2011) / Store Experience pp.196-205 |
11 | Tasarım Projesi 2 / Araştırma | SORGER Roger & UDALE Jenny,. “The Fundamentals of Fashion Design” AVA Publishing SA, Switzerland (2006) / Chapter 1 Research and Design pp.22-35 |
12 | Tasarım Projesi 2 / Tasarım Geliştirme | |
13 | Tasarım Projesi 2 / Prototip Kalıpların Gözden Geçirilmesi | |
14 | Tasarım Projesi 2 / Ürün Oluşturma | Aldrich, W. (2013) Fabrics and Pattern Cutting. / Chapter 6 Basic Adaptions of the Bodice Block pp.91-102 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aldrich, W. “Fabrics and Pattern Cutting” Blackwell Science Ltd., (2013) ISBN: 0-63203612-5 Brannon, E., L., “Fashion Forecasting”, Fairchild Publications NY (2005) ISBN: 1-56367-350-9 FISCHER A., 2009. Construction, Ava Publishing SA, Switzerland ISBN-13: 978-2940373758 Hameide, K., “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild (2011) ISBN: 9781563678745 Jenkyn Jones, S., “Fashion Design”, Laurence King Publishing Ltd, London, (2002) Sorger Roger & UDALE Jenny,. “The Fundamentals of Fashion Design” AVA Publishing SA, Switzerland (2006) ISBN: 9782940411788 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 3 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 3 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest