Dersin Adı | Moda Tasarımı için Çizim ve Sunum Teknikleri I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 111 | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çizgi, hacim, kompozisyon ve perspektif dâhil olmak üzere öğrencilerin temel serbest el çizim tekniğini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrencilere çizgi, hacim, kompozisyon, perspektif ve renk dahil olmak üzere temel çizim prensipleri gösterilir. Verilen bu temel bilgiler ile birlikte çeşitli araçlar ve malzemeler de tanıtılır. |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Temel Çizim Becerileri I | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp. 4-12 |
3 | Temel Çizim Becerileri I / Çizgi, Hacim, Işık, Gölge | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp18-55 |
4 | Temel Çizim Becerileri I / Çizgi & Hacim, Işık, Gölge | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp18-55 |
5 | Temel Çizim Becerileri I – Çizgi & Hacim, Işık, Gölge | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp18-55 |
6 | Temel Çizim Becerileri I – Çizgi & Hacim, Işık, Gölge | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp161-181 |
7 | Temel Çizim Becerileri Çizgi & Hacim / Perspektif Kompozisyon | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp161-181 |
8 | Perspektif / Çizgi, Hacim & Kompozisyon | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp229-242 |
9 | Perspektif / Çizgi, Hacim & Kompozisyon | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp229-242 |
10 | Perspektif / Çizgi, Hacim & Kompozisyon | Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp245-261 |
11 | Renk & Çizim Teknikleri/ Giriş | Gaimster, Julia (2011) Visual Research Methods in Fashion, Berg, Oxford, NewYork,,pp61-75 |
12 | Renk & Çizim Teknikleri | Gaimster, Julia (2011) Visual Research Methods in Fashion, Berg, Oxford, NewYork,,pp61-75 |
13 | Renk & Çizim Teknikleri | |
14 | Renk & Çizim Teknikleri | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gaimster, Julia (2011) Visual Research Methods in Fashion, Berg, Oxford, NewYork, ISBN-13: 978-1-84788-382-7 Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, ISBN-13: 978-0-495-00694-7 Betti, C., (1996). Drawing: a Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, USA, ISBN 0-15-501580-X |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 128 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | |||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | |||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest