Dersin Adı | Moda İşletmesinde Perakende Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 326 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin perakendeciliğin yapısı ve işleyişi ile perakendeciler tarafından kullanılan stratejileri anlamalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Perakendecilikte müşteri ilişkilerinin kurulması ve sürdürülmesi, sahipliğe göre perakende işletmeleri, mağaza türlerine göre perakende işletmeleri, web üzerinden ve geleneksel olmayan yöntemlerle perakendecilik, tüketici davranışını anlamak, bölge analizi ve mağaza yeri seçimi derste ele alınan konulardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Perakendeciliğe Giriş | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.322 |
3 | Perakendecilikte İlişki Kurma ve Sürdürme | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.2356 |
4 | Sahipliğe Göre Perakende İşletmeleri | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.103126 |
5 | Mağaza Çeşitlerine Göre Perakende İşletmeleri | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.103126 |
6 | Web, Mağazada Yapılmayan Ve Geleneksel Olmayan Diğer Perakencilik Uygulamaları | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.153187 |
7 | Vaka Çalışması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketicilerin Tanınması Ve Anlaşılması | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.197224 |
10 | Perakendecilikte Bilgi Toplama Ve Analiz Etme | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.225250 |
11 | Bölge Analizi | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.261290 |
12 | Yer Seçimi | Barry Berman ve Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach Prentice Hall (ISBN: 0131870165), pp.292314 |
13 | Ürün planı geliştirilmesi ve mağaza içi atmosferi | |
14 | Vaka Çalışması | |
15 | Perakendeciliğin Geleceği | Dergi, gazete makaleleri |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Patrick M. Dunne ve Robert F. Lusch, Retailing, Thomson. (ISBN: 0324364377). Uluslar arası Süreli Yayınlar (Journal of Retailing, International Journal of Retail and Distribution Management). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest