Dersin Adı | Eleştirel Düşünme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 221 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere kritik düşünme becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Eleştirel düşünme, eleştirel düşüncenin boyutları, eleştirel düşünme stratejilerinin duyuşsal ve bilişsel boyutları |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, Eleştirel Düşünmeye Giriş | |
2 | Eleştirel Düşünme Neden Önemlidir? | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Giriş: xxi-xxxiv |
3 | Eleştirel Düşüncenin Boyutları | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 57-90 |
4 | Eleştirel Düşünme Standartları | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 91-122 |
5 | Eleştirel Düşünmeye Yönelten Sorular | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 123-151 |
6 | Düşünmenin Bileşenleri | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. ss. 153-186 |
7 | Problem Çözme | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 197-222 |
8 | Arasınav | |
9 | Eleştirel Okuma Eleştirel Dinleme | Aytan, Necmi, Yaratıcı Okuma, (2015), Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss 25-70 |
10 | Mantıklı ve Mantıksız Düşünme | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss.223-260 |
11 | Stratejik Düşünme I | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 367-381 |
12 | Stratejik Düşünme II | Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık, ss.383-399 |
13 | Örnek olay, Tartışma | Aytan, Necmi, Yaratıcı Okuma, (2015), Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 99-129 |
14 | Örnek olay, Tartışma | Aytan, Necmi, Yaratıcı Okuma, (2015), Ankara: Nobel Yayıncılık. Ss. 99-129 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | - |
16 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı | 1. Paul Richard, Elder Lında, Kritik Düşünce, (2013) Ankara: Nobel Yayıncılık. 2. Aytan, Necmi, Yaratıcı Okuma, (2015), Ankara: Nobel Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. S. Sadi SEFEROGLU. CenkAKBIYIK / H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education). 30 (2006) 193-200 2. Eleştirel Düşünme, Prof. Dr. İpek Gürkaynak, Prof. Dr. Füsun Üstel, Prof. Dr. Sami Gülgöz, Erg Eğitim Reformu Girişimi, 2008, Sabancı Üniversitesi 3. Kurnaz, Ahmet, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri , Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, (2011) Konya: Eğitim Kitabevi 4. Nosich M. Gerald, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Çev. Aybek Birsel, (2000) Ankara: Anı Yayıncılık 5. Aybek Birsel, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, (2010) Adana: Nobel Kitabevi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | - |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 78 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | |||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest