Dersin Adı | Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 217 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; enfeksiyon oluşumu, enfeksiyonlara neden olan mikroorganizmaların yapıları ve sık karşılaşılan enfeksiyonlar hakkında bilgi kazanmaları, kendilerini ve çevreyi enfeksiyondan koruma konusunda bilgi ve beceri edinmeleri, dezenfeksiyon ve sterilizasyon yöntemlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders: enfeksiyon hastalıklarının oluşumunu, bulaş yollarına göre enfeksiyon çeşitlerini ve bunlara ilişkin örnekleri, sterilizasyon, dezenfeksiyon ve kişisel korunma yöntemlerini kapsar. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı Enfeksiyon oluşumu ve belirtileri | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 105-115) |
2 | Mikroorganizma çeşitleri | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 3-30) |
3 | Kan yoluyla bulaşan hastalıklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 877-995) |
4 | Fekal oral yolla bulaşan hastalıklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 1041-1210) |
5 | Solunum yoluyla bulaşan hastalıklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 727-860) |
6 | Deri ve temas yoluyla bulaşan hastalıklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 1269-1340) |
7 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 1549-1583) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vektörlerle bulaşan ve zoonotik hastalıklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 927-947, 957-970, 1251-1268, 1340-1344,1453-1467) |
10 | Hastane enfeksiyonları ve enfeksiyon kontrol önlemleri | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 575-616) |
11 | El hijyeni ve kişisel korunma yöntemleri | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 624-639) |
12 | Standart önlemler ve izolasyon önlemleri Hastane enfeksiyon kontrol komitesi | Hastane infeksiyonları. Ayşe Yüce, Nedim Çakır. İzmir Güven Kitabevi. 2009 (S 60-77) Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 564-575) |
13 | Dezenfeksiyon ve sterilizasyon Atık yönetimi | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 451-463) |
14 | Enfeksiyon hastalıklarında tanı yöntemleri | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 (S 158-195) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Wilke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008 | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 77 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | |||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest