Dersin Adı | Sağlıkta Araştırma Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 206 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; bilim ve bilimsel araştırma hakkında bilgi edinmesi; araştırma konusunu ve yöntemini belirleme, geliştirme, projelendirme ve sonuçlandırma aşamalarını kavraması; veri toplamada kullanılan yöntemleri, geçerli ve güvenilir veri toplamak için yapılması gerekenleri kavraması; toplanan verilerin istatistiksel analizi konusunda bilgi edinmesi; sunulan bulguları anlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders: Bir araştırmanın temel ilke ve niteliklerini, araştırma tiplerinin kavramayı, bir araştırmayı planlamayı, veri toplamayı ve bu verilerin yorumlanmasını kapsar. |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali |
2 | Araştırmanın temel ilkeleri ve nitelikleri | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 3-5 |
3 | Araştırma tipleri | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 5-7 |
4 | Araştırma değişkenleri | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa:7 -9 |
5 | Araştırma planlama | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa:10-13 |
6 | Araştıma inceleme | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 3-13 |
7 | Araştırma yöntemi | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 3-15 |
8 | Ara Sınav | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 1-15 |
9 | Literatür tarama | İzmir Ekonomi Üniversitesi Kütüphanesi |
10 | Veri toplama | Planlanan hipoteze göre veri toplama formu ile |
11 | Veri toplama | Planlanan hipoteze göre veri toplama formu ile |
12 | Verilerin çözümlenmesi | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 15-32 |
13 | Verilerin çözümlenmesi | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 15-32 |
14 | Verinin tablo ve grafikle sunumu | Microsoft office excel tablo ve grafik oluşturma için eğitim videoları |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Öğretim elemanının notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatitik ve araştırma öğrenme meteryali |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, Gazanfer Aksakoğlu, DEÜ Rektörlük Matbaası. 2. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu Hatipoğlu Yayıncılık 2004.\n3. Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri. Servet Özgür. Güneş Tıp Kitabevi\n |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 85 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | |||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest