Dersin Adı | Radyoloji Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TGT 207 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Tıbbi Görüntüleme Teknikleri tarihindeki teknolojik gelişmelerin kronolojik olarak öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Wilhelm Conrad Röntgen hayatı ve çalışmaları, X ışınlarının bulunması, \nradyolojinin tarihçesi, X ışınlarının bulunmasından günümüze radyolojideki değişiklikler, Bilgisayarlı Tomografinin tarihçesi, Manyetik Rezonans Görüntülemenin tarihçesi, Floroskopinin tarihçesi, Ultrasonografinin tarihçesi, Mammografinin tarihçesi, Radyoterapinin tarihçesi, Nükleer Tıp tarihçesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Wilhelm Conrad Röntgen Hayatı ve Çalışmaları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
2 | X Işının keşfi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Radyolojinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | X Işınlarının Bulunmasından Günümüze Radyolojideki Değişiklikler | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Bilgisayarlı Tomografinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Manyetik Rezonans Görüntülemenin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Floroskopinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ultrasonografinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Mammografinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Radyoterapinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Radyoterapinin Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Nükleer Tıp Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Nükleer Tıp Tarihçesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Genel Tekrar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İnternet kaynakları: http://www.rtstudents.com/radiology/history-of-radiology.htm\\nİnternet resources |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | |||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest