Dersin Adı | Radyoterapi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TGT 204 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin basit radyoterapi fiziğini , güncel radyoterapi tekniklerini ve radyoterapinin uygulama prosedürlerini öğrenmesi amaçlanmaçtadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Radyoterapi kliniğindeki uygulamalar, tedaviler ve cihazlarla ilgili temel bilgiler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Radyoterapi temel ilkeleri | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 1 |
2 | Simulasyon nedir? simülator cihazı | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 7, 15 |
3 | Radyoterapide immobilizasyon | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 2, 7, 9 |
4 | Kobalt 60 teleterapi ünitesi | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 7, 9 |
5 | Lineer hızlandırıcı | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 7, 9 |
6 | Lineer hızlandırıcı | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 7, 9 |
7 | RT volüm tanımlamaları | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 7, 10 |
8 | Brakiterapi | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 13 |
9 | Yoğunluk Ayarlı Radyoterapi, Stereotaktik Radyoterepi | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 12 |
10 | ARA SINAV | |
11 | Radyasyon alanlarının sınıflandırılması | Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi, Bölüm 14 |
12 | Radyoterapide karşılaşılan radyasyon kazaları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Radyoterapi uygulamaları ve radyasyondan korunma | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Radyoterapi uygulamaları ve radyasyondan korunma | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Konu tekrarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | 1-Rıza Çetingöz, Temel ve Klinik Radyoterapi Kitabı, 2013 2-Ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1-Temel Radyasyon Onkolojisi, Ed. Murat Beyzadeoğlu, Cüneyt Ebruli, GATA basımevi, Ankara, 2008 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | - |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 11 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest