Dersin Adı | Nükleer Tıp |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TGT 203 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste nükleer tıp prensiplerinin, çekim pozisyonlarının ve tekniklerinin, radyasyon güvenliğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Nükleer tıp teknisyeni ile hasta ilişkisi, çeşitli sintigrafi çalışmalarında pozisyonların detayı ve çekim teknikleri, gama kamera, PET ve SPECT cihazlarının çalışma prensipleri konularını içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması Nükleer Tıbba giriş | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 1-24 |
2 | Radyasyonun biyolojik etkisi | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 247-259 |
3 | Radyasyondan korunma | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 197-224 |
4 | Radyofarmasötikler, Radyofarmasötiklerin kalite kontrolü, Radyoiyot tedavisi | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 261-283 |
5 | Nükleer tıp uygulamalarında teknisyenin rolü | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 324-334 |
6 | Ara sınav | |
7 | Radyasyon deteksiyonu ve Radyasyon detektörleri | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 49-81 |
8 | Gama Kameralar, Gama kameralarda Kalite Güvenliği | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 82-98 |
9 | Sintigrafinin biyolojik prensipleri | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 99-111 |
10 | Ara sınav | |
11 | SPECT görüntüleme | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 111-115 |
12 | PET-BT görüntüleme | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 115-130 |
13 | RIA ve in-vitro çalışmalar: Laboratuvarda güvenlik önlemleri | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 285-292 |
14 | Tiroid Uptake ve C-14 Üre Nefes Testi | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 293-298 |
15 | Genel tartışma | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Sema Cantez, Pratik Nükleer Tıp, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı, 1992 2- Eser Lay Ergün, Nükleer Tıp, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2007 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest