Dersin Adı | Tıbbi Görüntüleme IV |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TGT 202 | Bahar | 2 | 8 | 6 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste ultrasonografi, mamografi, kemik dansitometri ve anjiografi cihazlarının çalışma prensipleri ve görüntüleme yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kemik dansitometri, mamografi, anjiografi ve vücudun büyük kısmının sonografik incelemeleri. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mamografi cihazı - Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel Radyoloji, M. Y.M Chen, s:119-127 |
2 | Mamografik yöntemler- Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel Radyoloji, M.Y.M Chen s:127-143 |
3 | Ultrasonografi Cihazı -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel ultrasonografi ve doppler, Mustafa Seçil s:1-8 |
4 | Temel Ultrasonografi Fiziği - Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel ultrasonografi ve doppler, Mustafa Seçil s:1-8 |
5 | Doppler Ultrasonografi Fiziği ve Kullanım Alanları -Görüntüleme birimlerinde uygulama/ | Temel ultrasonografi ve doppler Mustafa Seçil s:9-29 |
6 | Ara sınav | |
7 | İleri radyolojik teknikler- Görüntüleme birimlerinde uygulama | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | İleri radyolojik teknikler -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
9 | Orteopantomografi - Görüntüleme merkezlerinde uygulama | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 441-444 |
10 | Dexa cihazı hakkında bilgilendirme -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s:450-452 |
11 | Dexa tarama yöntemleri- Görüntüleme birimlerinde uygulama/ | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 450-452 |
12 | Anjiografi cihazı. teknikleri ve uygulama alanları -Görüntüleme birimlerinde uygulama/ | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 419-425 |
13 | Anjiografi cihazı, teknikleri ve uygulama alanları -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 419-425 |
14 | arasınav | |
15 | Genel tartışma | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Mustafa Seçil, Temel Ultrasonografi ve Doppler Kitabı, Ege Kitabevi, ISBN 2013 978994462726-9 2- Mahmut Oğuz, Ultrasonografi, Nobel Tıp Kitabevi, 1997 ISBN 5019701001 3- Bahri Yıldız, Temel Ultrasonografi Nobel Tıp Kitabevi, 2015 ISBN 9786053351122 4-Temel Radyoloji, Michael Y.M.Chen Nobel tıp Kitabevi ISBN 9789754205596 5- Prof Dr.Orhan Uyar Tıbbi Görüntüleme Fiziği ISBN 9789756813409 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 9 | |
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest