Dersin Adı | Radyolojik Anatomi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TGT 106 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste konvansiyonel, dijital, floroskopik ve kesitsel olarak elde edilmiş olan radyografik görüntülerde anatomik yapıların tanınması ve ayırt edilebilmesi becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste genel insan anatomisinin radyolojik incelemelerdeki kullanımı ve karşılıkları anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtılması Radyolojik anatomiye girişi-Kesitsel görüntüleme teknikleri. | Çağatay Barut,Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, S. 1-3 |
2 | İskelet sistemi radyolojik anatomisi. Kranium-spine | Çağatay Barut,Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, S. 2-13, 30-31, 46-47, 120-153, Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 2-12, 44-59 |
3 | İskelet sistemi radyolojik anatomisi. Üst ektremite | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 82-143 |
4 | İskelet sistemi radyolojik anatomisi. Alt ekstremite | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 144-205 |
5 | Santral ve periferik sinir sistemi radyolojik anatomisi | Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 34-44 |
6 | Duyu organları ve Boyun radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 12-17, 30-37, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 16-27 |
7 | Ara sınav | |
8 | Solunum sistemi -thoraks radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 208-209, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 87-110 |
9 | Gastrointestinal sistem radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 240-267, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 119-140 |
10 | Genitoüriner sistem radyolojik anatomisi | Çağatay Barut,Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, S. 266-319, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 148-185 |
11 | Dolaşım sistemi radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 280-337 |
12 | Ara sınav | |
13 | Pediatrik radyolojik anatomi | Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 42-43, Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 62-63, Lothar Wicke, Atlas of Radiologic Anatomy, Urban & Schwarzenberg, S. 94-95 |
14 | Endokrin sistem radyolojik anatomisi, Normal varyasyonlar ve patolojik Radyografiler | Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 44-47, Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 38-41, 224-227 |
15 | Tekrar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | 1-Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeiren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, ISBN: 978-975-277-493-3. 2-Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003. ISBN: 07234 3294 5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1-Çağatay Barut, Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, ISBN: 978-605-355-060-0 2-H. Hamdi çelik, Anatomi atlası, Doktorlar Kitabevi, 2013 3- Doğan Taner, Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler Ve Sırt Bölgesi, Güneş Tıp Kitabevleri, 2013 4- Lothar Wicke, Atlas of Radiologic Anatomy, Urban & Schwarzenberg 5-Bedia Sancak, Messeret Cumhur, Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun Ve İç Organlar, ODTÜ Yayınları, 2012 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 35 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest